جدیدترین قیمت پراید، تیبا، دنا، تارا، شاهین و انواع پژو +جدول قیمت ها

  کد خبر: 271001117002

ترمز افزایش قیمت خودرو در بازار کشیده شده و بازار خودروهای صفر داخلی روند نزولی قیمت‌ها را در پیش گرفته‌ است. اما به عقیده کارشناسان رکود مجددا به بازار بازگشته است و به نظر نمی‌رسد تا پایان سال نیز از بین برود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با کاهش نسبی همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته روند نزولی را در پیش گرفته است.

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، در هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومان شد.

اما این خودرو امروز صبح دو میلیون تومان گران شد و در قیمت ۲۸۸ میلیون تومان به فروش رسید. پراید ۱۳۱ نیز  امروز در نرخ ۲۷۴ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت.

این خودرو امروز با دو میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در نرخ ۷۲۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان و در محدوده ۷۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۵۷۹ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با قیمت ۶۰۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور ثابت ماند.

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودروهایی که در بازار بیشتر معامله قرار می‌شوند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز، با شش میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در محدوده ۳۰۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز نیز با کاهش سه میلیون تومانی قیمت نسبت به روز گذشته، ۴۴۱ میلیون تومان ارزش دارد.

تیپ ۵ این مدل پژو نیز دو میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۴۸۸ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۲۹۶ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز با قیمت ۴۹۲ میلیون تومان عرضه شد. به نظر می‌رسد عرضه شاهین در بورس کالا توانست قیمت بازار این خودرو را بشکند و عرضه و تقاضا را به نقطه تعادلی برساند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر روند افزایش قیمت در بازار متوقف شده است و علت آن نیز افزایش عرضه خودرو به بازار، از طریق بورس کالا و طرح‌های فروش خودروسازان است.

او افزود: به‌رغم کاهش قیمت خودرو، اما رکود نبض بازار را به‌دست گرفته است. در حال حاضر تعداد فروشندگان خودرو در بازار بسیار بیشتر از تعداد خریداران است.

نادری ادامه داد: به نظر می‌رسد با افزایش عرضه خودرو به بازار، می‌توان قیمت‌ها را تا پایان سال تا حدودی کنترل کرد. البته باید یادآور شد که ممکن است کاهش قیمت به صورت چشمگیر صورت نگیرد و بیشتر ثبات قیمتی در بازار مشاهده شود.

پیش‌بینی می‌شود بازار شب عید نیز در وضعیت رکودی بماند و تغییری در آن ایجاد نشود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: باید یادآور شد که با ورود خودروهای وارداتی ممکن است شوک جدیدی به بازار وارد شود و رونق به بازار خودرو کشور بازگردد.

اما همچنان خبری از ورود این خودروها به کشور نیست و به نظر می‌رسد تا پایان سال نیز خودرویی به بازار ایران نرسد.

خروج از نسخه موبایل