جریمه بسیار سنگین برای آمازون در ایتالیا

  کد خبر: 19090060091

مقام نظارتی فضای مجازی در ایتالیا روز پنجشنبه ۹ دسامبر(۱۸آذر) پیام‎رسان آمازون را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برتر خود و ارائه نکردن خدمات پشتیبانی به کاربرانش؛ یک میلیارد و ۱۲۸ میلیون یورو جریمه کرد.

این مقام نظارتی همچنین آمازون را به تضعیف رقبای خود متهم کرده است. این غول فضای مجازی آمریکایی در ماه نوامبر نیز به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین رقابت با ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به برخی فروشندگان محصولات اَپِل  ۷/۶۸میلیون یورو جریمه شده بود.

از آنجا که بیش از ۷۰درصد فروش محصولات الکترونیک مورد استفاده زیاد عموم مردم در فضای مجازی آمازون قرار می‎گیرد زیر پا گذاشته قوانین رقابت برای مقام نظارتی مسئول مبارزه با انحصار بازار در ایتالیا بسیارمهم بوده است.

بر اساس گفته این مقام نظارتی: «موقعیت برتر فضای مجازی آمازون در ایتالیا همواره بهترین فرصت را برای او در ارائه خدمات پشتیانی به کاربرانش فراهم کرده است و این امر به تضعیف رقبایش منجر شده است.

آمازون فروشندگانی را که از خدمات پشتیبانی آن استفاده نمی‎ کنند از سایر خدماتی که برای رصد امکانات بهتر فروش ضروریست نیز محروم کرده است.»

در ماه‎ های اخیر کشورهای اتحادیه اروپا تحریم‎های مالی برضد غول‎های دیجیتالی آمریکایی و چینی را چند برابر کرده ‎اند تا از این طریق در قانونمندتر کردن فعالیت‎ های آنان نقش مؤثرتری ایفا کنند.

در ماه نوامبر به همین منظور کمیته ویژه‎ای در پارلمان اروپا تشکیل شد تا بر بازارهای دیجیتالی غول‎های فضای مجازی با هدف مبارزه با انحصارو سوءاستفاده آنها از موقعیت برترشان نظارت بیشتری داشته باشد.

منبع: فیگارو

خروج از نسخه موبایل