جزئیات بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن

  کد خبر: 22090060737

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوران ساخت در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ساله است جزئیاتی از بازپرداخت تسهیلات این طرح را اعلام کرد.

به گزارش ایبنا، محمدحسن علمداری، با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی بانک‌ها مکلف شدند تا سالانه ۳۶۰هزار میلیارد تومان را به بخش مسکن اختصاص بدهند در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن در تهران، سایر کلانشهرها، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها توضیحاتی را ارائه کرد.

علمداری گفت: به طور معمول بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ساله به این نحو است که برای تسهیلات ۴۵۰میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت ماهانه هفت میلیون تومان قسط از سوی مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحدها پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: تسهیلات ۴۰۰میلیون تومانی نیز با احتساب ۳سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ساله ۶میلیون و ۳۰۰هزارتومان، تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی با احتساب ۳سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ساله ۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در خصوص بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی که ۲۵۰میلیون تومان است، گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ساله برای تسهیلات ۲۵۰میلیون تومان ۴میلیون تومان است.

علمداری تصریح کرد: چنانچه سازندگانی طی دو سال واحدها را به اتمام برسانند، بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۸ساله خواهد شد که میزان اقساط نیز نسبت به آن کاهش دارد.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت استفاده نکردن از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند به ثبت‌نام اقدام کنند.

خروج از نسخه موبایل