جعفر قادری: ماینینگ بورس تهران حتی با مجوز تحقیقاتی، غیرقانونی و تخلف است

  کد خبر: 10070048335

به گفته یک نماینده مجلس، اساسا بورس نباید وارد این حوزه شود و کار بورس استخراج رمزارز چه به عنوان پروژه تحقیقاتی و چه به عنوان یک موضوع آزمایشی نیست. تحقیقات در رابطه با رمزارز چه ارتباطی با بورس تهران دارد؟ و بر چه اساسی شرکت بورس تهران باید به سمت ماینینگ برود؟

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایلنا درباره کشف دستگاه استخراج رمزارز در زیرزمین شرکت بورس تهران گفت: این اقدام بورس تهران غیرقانونی و غیر قابل توجیه است.

او ادامه داد:‌ بر فرض اینکه مجوز برای این اقدام داشتند، اساسا بورس نباید وارد این حوزه شود و کار بورس استخراج رمزارز چه به عنوان پروژه تحقیقاتی و چه به عنوان یک موضوع آزمایشی نیست. تحقیقات در رابطه با رمزارز چه ارتباطی با بورس تهران دارد؟ و بر چه اساسی شرکت بورس تهران باید به سمت ماینینگ برود؟

قادری افزود:‌ نمی‌دانیم چطور مجوز دریافت کرده‌اند و دادن مجوز به بورس برای استخراج رمزارز تخلف است. حوزه فعالیت بورس موضوع دیگری است چرا باید درباره استخراج رمزارز تحقیقات انجام شود.

این اقدام بورس تهران قابل توجیه نیست

او با بیان اینکه مجلس قطعا به این مساله ورود می‌کند، گفت: این اقدام بورس تهران به هیچ وجه قابل توجیه نیست و بورس تهران هم نمی‌تواند با انتشار توضیح و اطلاعیه از خود دفاع کند. حتی اگر در یک دوره‌ای هم برای این اقدام خود توانسته مجوز بگیرد نباید وارد این فعالیت‌ها می‌شد.

جعفر قادری ادامه داد: به دنبال این هستیم که روند استخراج رمزارز یک روند قانونی باشد و افرادی که توان تاسیس نیروگاه را دارند و متقاضی ورود به این حوزه هستند، فعال شوند و ما هم از این ظرفیت برای تامین برق کشور استفاده می‌کنیم. اما نه اینکه در این وضع که با فشار مصرف برق مواجه هستیم دستگاه‌های دولتی بخواهند وارد استخراج ارز و ماینینگ شوند.

قادری ادامه داد: این روزها برای اینکه بتوانیم برق کشور را تامین کنیم حتی نیروگاه‌های که آلودگی دارند را وارد مدار کردیم حالا در این وضع این اقدام بورس تهران چه توجیهی دارد؟

پرونده ماینرهای بورس فورا به قوه قضاییه ارجاع شود

همچنین عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از وزیر اقتصاد می‌خواهم فورا پرونده وجود ماینرها در شرکت بورس تهران را به قوه قضاییه ارسال کند.

 به گزارش بازار، مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «دیروز ۴ساعت توانیر بودم، گزارش مبسوطی درباره جزئیات تعرفه‌های جدید، روش‌های بهینه‌سازی، هوشمندسازی و مقابله با رمزارزهای غیرمجاز مخفی شنیدم.

حالا در بورس (خانه سرمایه مردم) ماینر گذاشتند و می‌گویند عمدی نبوده! از وزیر اقتصاد می‌خواهم فورا پرونده این تخلف را به قوه قضائیه ارسال کند.»

خروج از نسخه موبایل