جور دیگر باید دید

  کد خبر: 05070047873

راضیه حسینی

وزیر راه و شهرسازی: «با هدف تسریع در انتقال زائران مراسم اربعین به ایران، از آنان تست پی‌سی‌آر کرونا گرفته نمی‌شود و این تست به صورت چشمی انجام می‌شود.»

چشم‌ها اشعه خاصی را منتقل می‌کنند که حاوی اطلاعات مشخصی از سلامت جسمی، روحی و ذهنی آدم‌هاست. مطالعات، نشان داده که این قابلیت را هیچ کشوری کشف نکرده است و فقط ما هستیم که فهمیده‌ایم. البته نخواستیم ریا شود و تا به حال هیچ‌جا عنوان نکرده‌ایم؛ ولی حالا بنا به ضرورت می‌گوییم که ما به این تکنولوژی رسیده‌ایم و از این به بعد قرار است چشمی چشمی خیلی از کارها را پیش ببریم.

 اصلاً تست کرونا که چیزی نیست، کار یکی،دو دقیقه است. ما این قابلیت را داریم که از چشم افراد، کل پرونده پزشکی آنها را اسکن کنیم. باورش برای شما که به علم جدید هنوز دسترسی ندارید، سخت است؛ ولی ما با همین تست چشمی  می‌فهمیم که میزان کلسترول، قند خون ناشتا، قند دو ساعت بعد از غذا، هموگلبین، ویتامین دی و.. فرد مورد نظر چقدر است. حتی می‌توان  ناراحتی‌های روحی ، وسواس‌، فوبیا، اضطراب‌ها و… را هم متوجه شد.

 اجازه بدهید این خبر خوب را هم بدهیم، در مراسم و تجمعات دیگر که نیاز به تست چشمی بود یک پزشک و روانپزشک هم می‌گذاریم تا همان‌جا نسخه و داروهای مورد نظر را بنویسند و کلاً یک چک‌آپ چشمی انجام شود.

 در آینده‌ای نزدیک از این قابیلت در تمامی مطب‌های پزشکی، آزمایشگاه‌ها، مراکز مشاوره و … استفاده می‌شود و  دیگر مردم مجبور نخواهند بود کلی آزمایش و تست بدهند تا بفهمند مشکل‌شان چیست.

مثلاً می‌توانند بروند در مطب دکتر بنشینند و فقط به پزشک مورد نظر زل بزنند. پزشک هم بعد از ده دقیقه تجویز کند که باید عمل قلب باز انجام دهند و دریچه چپ تعویض شود. یا روی صندلی نمونه‌گیری خون در آزمایشگاه بنشینند، پرستار به چشم‌های‌شان زل بزند و پنج دقیقه بعد جواب آزمایش خون و ادرار با هم آماده شود و از بلندگو اسم‌شان را صدا بزنند.

باقی قابلیت‌ها را بعداً خدمت‌تان عرض می‌کنیم تا زیادی ذوق‌زده نشوید. برای قلب‌تان خوب نیست.

خروج از نسخه موبایل