جولان پوشاک قاچاق در کشور؛ ۷۰۰ میلیون دلار ارز بَری قاچاق پوشاک است

  کد خبر: 29090061576

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: بیشترین قاچاق پوشاک از کشور‌های چین و ترکیه به ایران انجام می‌شود.

مجید نامی نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر حدود ۲ الی ۳ سال است که واردات پوشاک به کشور ممنوع است. اگر کالای خارجی در بازار است از طریق قاچاق وارد کشور شده است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، بیشترین قاچاق پوشاک از کشور‌های چین و ترکیه به ایران انجام می‌شود و اخیراً نیز به صورت عمده از کشور‌های آفریقایی قاچاق پوشاک انجام می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ادامه داد: ویروس کرونا در جهان که منجر به عدم ارتباط بین کشور‌ها و محدودیت‌های حمل و نقل شد، ولی در حال حاضر با آغاز واکسیناسیون شرایط تبادلات تجاری عادی‌تر شده است.

نامی گفت: متاسفانه در بازار‌های صادراتی نیز نقش فعالی نداریم به گونه‌ای که در سال گذشته تنها ۱۱۳ میلیون دلار صادرات پوشاک داشتیم.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه صنعت پوشاک قاچاق‌پذیر است، نیاز به مراقبت بیشتری وجود دارد، چراکه این صنعت ظرف سال‌های گذشته با حضور برند‌های پوشاک خارجی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، دچار مشکل شده است. باید با اجرای سیاست‌های صحیح بتوان زمینه را برای رشد و رونق آن فراهم کرد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در حال حاضر طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۷۰۰ میلیون دلار ارز بری قاچاق پوشاک است.

خروج از نسخه موبایل