حرف مرد یکی است (طنز)

  کد خبر: 13100063666

راضیه حسینی

«حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد.»

همین درست است. حرف مرد باید یکی باشد. بعضی‌ از این مسئولان اصلاً به این موضوع  دقت نمی‌کنند و مدام حرف‌شان را تغییر می‌دهند. مثلاً همین وام ازدواج و مسکن. همه‌اش در حال تغییر رقم و مبلغ آن هستند. این اصلاً درست نیست.

باید برای‌شان یک دوره تخصصی عوض نکردن حرف بگذارید، تا یاد بگیرند حرف مرد تحت هر شرایطی باید یکی باشد. مثلاً اعلام کنند هنوز هم با وجود گرانی زمین، باز با همان وام چهل میلیونی مسکن، می‌شود خانه گرفت. هر کسی هم که بگوید نمی‌تواند عرضه‌اش را ندارد.

هنوز هم با وامی که چند سال پیش برای ازدواج می‌دادند، می‌شود جهیزیه گرفت و مراسم ازدواج راه انداخت. هر کسی هم که نتواند معلوم است دهانش بوی شیر می‌دهد و همان بهتر که مجرد بماند.

هنوز هم با حقوق زیر چهار میلیونی می‌شود از عهده یک زندگی برآمد و تازه یارانه را هم آخر ماه فقط برای پس‌انداز نگه داشت. البته اگر سرپرست خانوار باعرضه باشد می‌تواند با این حقوق، سه تا شغل ایجاد کند و صبح به صبح همه اعضای خانواده بروند سر یک شغلی و آخرماه کلی کاسب بشوند.

هنوز هم می‌شود با ده میلیون یک خانه هشتاد متری در منطقه خوب تهران رهن کرد، با پنج میلیون می‌شود پراید گرفت. با دو میلیون و پانصد هزار تومان، سرویس و حلقه طلا گرفت، با پانصد هزار تومان، بچه‌دار شد، با پنجاه هزار تومان یک کیلو گوشت گوسفند، و با بیست و پنج هزار تومان می‌توان  مرغ و ماهی به اندازه کافی خرید.

شاید حتی هنوز هم تلفن‌های همگانی با سکه‌های دوزاری کار کنند و آلاسکا دانه‌ای پنج‌زار باشد.

تعجب نکنید، همه این‌ها شدنی بود اگر مسئول‌های قبلی هم متوجه می‌شدند که حرف مرد باید یکی باشد. فقط یکی، نه بیشتر.

خروج از نسخه موبایل