حمل ونقل دریایی در حال تبدیل شدن به غول پشتیبانی و تدارکات در جهان

  کد خبر: 03100062161

ترجمه: محمود نواب مطلق

حمل و نقل دریایی که از سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) شکوفایی فعالیت‎ های خود را آغاز کرد همچنان در حال تاختن است و در آینده‎ای نزدیک به دلیل وجود تنوع بیشتر در ارائه خدمات در مقایسه با حمل و نقل هوایی و زمینی از صفر تا صد پشتیبانی و تدارکات را در تمامی زمینه ‎ها در اختیار خواهد گرفت.

شرکت حمل و نقل دانمارکی «اِی پی مولرمارِسک» چهارشنبه ۲۲ دسامبر(۱دی) اعلام کرد قرارداد نهایی خرید ناوگان پشتیبانی و تدارکات چینی را به ارزش ۶/۳ میلیارد دلار( ۲/۳ میلیارد یورو) با امکانات ۲۲۳ انبارو ناوگان کامیون در سراسر آسیا ؛ امضا کرده است.

«سورن اُسکو» مدیر این شرکت دانمارکی ضمن ابراز خرسندی از این قرارداد «آن را گام مهمی در تبدیل شرکتش به غول تدارکات و پشتیبانی در جهان دانست . بدین ترتیب خواهد توانست در سراسر جهان بندر به بندر امکانات را از کارخانه به خریدار تحویل دهد و نقش مهمی در اقتصاد ایفا کند.»

او همچنین از تمایل شرکتش در ماه نوامبر(آبان) برای خرید شرکت حمل و نقل هوایی آلمانی« سناتور اینترنشنال» به ارزش ۶۴۴ میلیون دلار به منظور تقویت ناوگان هوایی شرکت تحت پوشش خود «استار اِیر» خبر داد.

او در این مورد می‎گوید:« بدین ترتیب ما می‎توانیم امکانات بیشتری در اختیار مشتریان خود در امر تدارکات قرار دهیم.»

حمل و نقل هوایی به ویژه در ایام کرونا که بنادر دچار اختلال در ارائه خدمات می‎شدند جایگرین مناسبی برای ادامه روند پشتیبانی محسوب می‎شود. غول حمل ونقل دریایی فرانسوی شرکت «سِ ژِاِم- سِ اِم آ» نیز در حال تبدیل شدن به یک فعال جهانی در عرصه تدارکات و پشتیبانیست. این شرکت در سال ۲۰۱۹(۱۳۹۸) شرکت پشیبانی سوئیسی «سِوا» را خرید و پس از آن در ۸ دسامبر(۱۷ آذر) خبر از خرید شرکت پشیبانی آمریکایی «اینگرام میکرو سی اِل سی» به ارزش۶۵/۲ میلیارد یورو داد.

این شرکت همچنین در ماه نوامبر( آبان) مالک سومین پایانه بزرگ بندری لس آنجلس یکی از مهمترین بنادر آمریکای شمالی به ارزش ۳/۲ میلیارد دلارشد. برای شرکت‎های تدارکاتی، بنادر نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات چه در دریا و چه در زمین بازی می‎ کنند.

به همین دلیل شرکت سوئیسی- ایتالیایی « اِم اِس سِ» دومین قدرت پشتیبانی و تدارکات در جهان در نظر دارد پایانه‎های بندری و امتیازات حمل و نقل ریلی و امکانات انبارداری گروه تدارکاتی «وِنسان بُلُره» در آفریقا را خریداری کند.

پیشنهاد قیمت اولیه به ارزش ۷/۵ میلیارد یورومطرح است. این شرکت که در حال حاضردر ۶۲ پایانه در جهان در حوزه پشتیبانی و تدارکات فعالیت می‎کند روز ۲۲ دسامبر (۱ دی) اعلام کرد:« با خرید امکانات گروه تدارکاتی «وِنسان بُلُره» در آفریقا خواهیم توانست خدماتی را که مورد نظرمان است بر اساس اولویت‎هایمان مستقیما در بنادر مورد نظر ارائه و بدین ترتیب نقش مؤثر خود را در زنجیره تدارکات و پشتیبانی ایفا کنیم.»

منبع: لوموند

خروج از نسخه موبایل