خاندوزی: کارگروه‌های ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی تشکیل شد

  کد خبر: 17080053933

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از تشکیل “کارگروه های اصلی و عملیاتی» به منظور ساماندهی وضعیت انبارهای تملیکی خبر داده است.

به گزارش ایرنا از شادا، سید احسان خاندوزی با ابراز تأسف از اینکه در طول ۱۰ سال اخیر کوتاهی های بسیار جدی در زمینه نگهداری و تعیین تکلیف کالاهای متروکه یا مظنون به قاچاق صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد: با اجماعی که از طرف دولت و قوه قضاییه در این خصوص بوجود آمده است، این معضل چندین ساله در همین ماه های اول دولت سیزدهم خاتمه پیدا کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در جلسه امروز توافقات بسیار خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: خوشبختانه اشتراک نظر بین قوه قضائیه و دولت که در این زمینه مهم بود، ایجاد شده و این مهم به اجرایی شدن مهلت سه ماهه رئیس‌جمهوری در مورد ساماندهی انبار های اموال تملیکی کمک شایانی خواهد کرد.

خاندوزی افزود: تعداد بسیاری از حدود ۵۶ هزار پرونده در طول یک دهه گذشته به سازمان اموال تملیکی منتظر صدور احکام قضایی و یا تعزیراتی باقی مانده اند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تا صدور احکام در قوه قضاییه تسریع نشود، اختیار فروش، مزایده و یا استرداد کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود ندارد که در این خصوص قوه قضائیه با ضرب الاجلی که تعیین کرد، این مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دولت نیز در خصوص اصلاح فرآیندهای سازمان اموال تملیکی شامل همکاری گمرک و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ساماندهی انبارهای سازمان، برقراری حراج الکترونیک در مورد کالاها و تسریع در صدور مجوزهای سازمان استاندارد و غذا و دارو، مجموعه بسیار خوبی از پیشنهادات نهایی و جهت تصویب تقدیم هیأت دولت شده است ابراز امیدواری کرد با کارگروهی که امروز به طور مشترک به دستور معاون اول رئیس جمهوری بین دولت و قوه قضاییه تشکیل شد این معضل ۱۰ ساله ظرف چندین ماه حل و فصل شود.

خاندوزی همچنین در مورد تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص معدوم شدن کالاهای قاچاق گفت: امهاء کالاهای قاچاق در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین تکلیف می‌شود و بخش زیادی از کالاهایی که در حال حاضر در انبارهای گمرکی است مشمول این قضیه نمی شوند.

در بازدید امروز از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، معاون اول رئیس جمهوری به همراه، دادستان کل کشور، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر دادگستری حضور داشتند و در جلسه ای که پس از بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی برگزار شد مقرر شد «کارگروه های اصلی و عملیاتی» به منظور ساماندهی وضعیت انبارهای تملیکی تشکیل شود.

این کارگروه ها پس از آسیب شناسی وضعیت انبارهای تملیکی، احصاء مشکلات و ارایه راهکارها، پیشنهادات لازم را برای ساماندهی وضعیت انبارهای تملیکی در ارائه می‌ کنند.

خروج از نسخه موبایل