خلیج گرگان دوباره جان می‌گیرد

  کد خبر: 26090061142

در بازدید امروز معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از نوار ساحلی بندر گز و خلیج گرگان و در جریان قرار گرفتن وی از مشکلات و مسائل این منطقه، نوید احیای خلیج گرگان را به مردم استان گلستان داد.

به گزارش اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، صبح امروز در راستای سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هم به بندر گز وارد شد و در ابتدا با حضور در گلزار شهدای این شهر به آنها ادای احترام کرد. در ادامه این سفر دکتر اصغر جهانگیری در نوار ساحلی بندر گز به بازدید میدانی و شنیدن صحبتها و مشکلات مردم قرار گرفت.

جهانگیر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان، هدف از این بازدید را این گونه بیان کرد: امروز در راستای سفرهای رئیس قوه قضائیه برای بررسی مسائل استان‌ها و مشکلات قضایی مردم و حل‌وفصل آنها قدمهای مهمی برداشته شده است و امیدواریم با کمک یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم که موضوع اشتغال و بخش های دیگری که می‌تواند توجه به آنها کاهش جرائم و مشکلات را به دنبال داشته باشد را اجرایی کرده و در دستور کار قرار دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم افزود: خبر خوبی که می‌توانیم برای این منطقه و استان داشته باشیم این است که یکی از دغدغه‌هایی که سالها اینجا وجود دارد و اگر احیا شود می‌توانیم شاهد رونق جدیدی در این منطقه باشیم، احیای خلیج گرگان است که امیدواریم با کمک دولت و هم دستگاه قضایی به سرعت موانع آن برطرف شود و شاهد رونق جدیدی در این منطقه که ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال دارد باشیم و با اشتغالزایی، رفاه مردم گلستان و بلکه کشور را در پی داشته باشد.

جهانگیر گفت: امیدواریم با پیگیریهای مستمری که از مرکز صورت می‌گیرد ظرف یک زمان مشخصی یکی از نتایج و خروجی‌های این سفر به بار نشستن ظرفیت گردشگری و احیای استفاده از دریا و خلیج در این منطقه باشیم.

خلیج گرگان بزرگترین خلیج در دریای خزر است که چند سالی است به دلیل قطع شدن ارتباط آن با دریای خزر وضع نامناسبی دارد و در خطر نابودی قرار دارد.

وی درباره برخورد با ترک فعل مدیران و مسئولان گفت: یکی از وظایف عمده دستگاه قضایی رسیدگی به ترک فعل مدیران و مسئولان است و شاهدیم که در این دوره هم با شدت دنبال می‌شود. ما حتما پیگیری می‌کنیم و در یک ظرف زمانی مشخص بررسی را دنبال خواهیم کرد و نتایج را به سمع و نظر مردم استان و کشور قرار می‌دهیم.

جهانگیر درباره مهمترین برنامه‌های کشوری این معاونت برای پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع فراقوه‌ای است و باید همه دستگاه‌ها با کمک هم تلاش کنند که موضوع پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌ها در کشور اتفاق بیفتد و لذا به دلیل اینکه اکنون در بین سه‌قوا یک هم‌افزایی بسیار خوبی وجود دارد باعث شده است که پتانسیل لازم برای این ظرفیت ایجاد شود و امیدواریم که با استفاده از ظرفیت سه دستگاه، آسیب‌های کشور که عمدتا به مسائل اقتصادی برمی‌گردد را کاهش دهیم.

وی با اشاره به مساله بیکاری در کشور عنوان کرد: ما اگر موضوع بیکاری و اشتغال را حل‌وفصل کنیم بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود. اگر بتوانیم با رفع موانع تولید، احیای کارخانه‌ها و بازگشت آنها به چرخه تولید را شاهد باشیم، می‌توانیم مشکلات در عرصه‌های دیگر را نیز کاهش دهیم و مهمترین کار ما این است که هرجایی که موانعی بر سر  راه تولید می‌بینیم شناسایی و برطرف کنیم و در نهایت شاهد کاهش جرائم در کشور باشیم.

در ادامه این سفر دکتر جهانگیر در نشستی با کارکنان دادگستری بندر گز در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گرفتند.

خروج از نسخه موبایل