خرید و فروش خودرو های کارکرده گروه سایپا با تسهیلات لیزینگی

  کد خبر: 2102994071

شرکت رایان سایپا اجرای طرح پرداخت تسهیلات برای خرید خودروهای کارکرده این گروه تا سقف ۵۰درصد قیمت خودرو را با هدف افزایش توان خرید افراد و وارد کردن مشتریان واقعی به بازار خودرو کلید زد.

این روزها قیمت خودرو در فضای مجازی و آگهی‌های روزنامه‌ها هر روز رکورد تازه‌ای خلق می‌کند که تازه‌ترین آنها پراید ۹۰میلیونی در بازار است.

کارشناسان دو مساله شایعه افزایش قیمت‌ها و نبود عرضه مناسب خودروسازان را از دلایل این موضوع اعلام می‌کنند. در این میان دست مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی به دلیل پایین آمدن قدرت خرید هر روز از خرید خودرو کوتاه‌تر می‌شود.

مدیریت بازار خودروهای کارکرده و دست دوم سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای بزرگ توسط شرکت‌های مالی و اعتباری انجام می‌شود و این روند علاوه بر تسهیل خرید و فروش خودروهای دست دوم برای مشتریان، افزایش اعتبار برند و کسب منفعت ناشی از ارائه خدمات و گارانتی برای خودروهای دست دوم را نیز در پی دارد.

شرکت لیزینگ رایان سایپا به عنوان یکی از بزرگترین لیزینگ ها در صنعت خودروسازی، اقدام به اجرای طرحی نوین برای بهبود شرایط بازار خودروهای دست دوم گروه خودروسازی سایپا کرده است.

به گزارش ایرنا، محمود خاشعی مدیرعامل رایان سایپا در این زمینه اظهار کرد: مطابق آمارهای غیررسمی سالیانه بین ۳.۵ تا چهار میلیون عملیات خرید و فروش خودروهای کارکرده در کشور اتفاق می‌افتد که بیش از ۸۰درصد آنها مربوط به خودروهای ایران خودرو و سایپا است.

وی گفت: در این طرح، فروشندگان و مشتریان می‌توانند با توجه به توافق انجام شده بین خود، قیمت حدودی خودروی مورد نظر خود را تعیین کنند و پس از معرفی خودرو به شرکت، توسط کارشناسان رسمی و با در نظر گرفتن شرایط ظاهری و فنی خودرو قیمت‌گذاری انجام شود.

وی افزود: حضور کارشناسان برای جلوگیری از هرگونه تبانی بین خریدار و فروشنده است.

خاشعی با اشاره به پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰ درصد قیمت خودرو در این طرح، بیان کرد: پس از آنکه خریدار در سیستم ثبت‌نام کرد و برای دریافت تسهیلات درخواست داد، در مدت زمان ۲۴ تا ۴۸ ساعت این تسهیلات به خریدار پرداخت می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی لیزینگ خودروهای کارکرده توسط شرکت لیزینگ رایان سایپا در واقع تسهیل در فروش خودروهای دست دوم گروه سایپا و اخذ تسهیلات برای خریداران خودروهای کارکرده را فراهم می‌آورد و در این راستا، با کمترین شرایط از جمله یک‌نفر ضامن، یک فقره چک و مدارکی که ثابت کند فرد خریدار توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را دارد، پرداخت انجام می‌شود.

خاشعی خاطرنشان کرد:‌ این تسهیلات با نرخ ۲۱ درصد و با حداقل کارمزد پرداخت‌شده و تا پایان پرداخت تسهیلات، سند خودرو در رهن این شرکت باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: ‌سقف بازپرداخت نیز تا سه سال در نظر گرفته شده و پرداخت‌ها مطابق نظر مشتری به صورت دو ماهه، سه ماهه، چهار ماهه و غیره انجام می‌شود.

مدیرعامل رایان سایپا ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این طرح، شاهد افزایش خرید و فروش‌ها با حضور مصرف‌کنندگان واقعی خودرو باشیم.

وی گفت: رایان سایپا در نظر دارد در گام‌های بعدی امکان ارائه پوشش گارانتی بر روی خودروهای دست دوم و بهره‌گیری از خدمات پس از فروش شرکت سایپا یدک را نیز به تدریج اجرایی کند.

خروج از نسخه موبایل