دارندگان ارزهای دیجیتال ملزم به پرداخت مالیات شدند

  کد خبر: 26080055770

شهروندان برخی از استان‌ها در آرژانتین ملزم به پرداخت مالیات ارز‌های دیحیتال هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، یک الگوی مالیاتی جدید در آرژانتین در حال شکل‌گیری است؛ دو استان این کشور اکنون قوانین مالیات بر ارزهای دیجیتال را تصویب کرده‌اند. این بدین معنی است که شهروندان آرژانتینی باید از این پس دارایی‌های دیجیتال خود را اظهار کنند و با توجه به معاملاتی که در استان‌های توکومان و کوردوبا انجام می‌دهند، مالیات بپردازند.

دلیل این امر این است که ارزهای دیجیتال با سایر ارزهای بین‌المللی گروه‌بندی شده‌اند و بنابراین مشمول مالیات می‌شوند.

ارزهای دیجیتال در برخی از استان های آرژانتین مشمول مالیات خواهند شد
اکنون، کاربرانی که با ارز‌های دیجیتال، تجارت و آن ها را نگهداری می‌کنند، باید حداقل در دو استان کوردوبا و توکومان، درآمد و مالیات خود را افشا کنند. دلیل این امر مقررات جدیدی است که در سطح استان به تصویب رسیده و تصریح می‎‌کند که ارز‌های دیجیتال مانند سایر ارز‌های بین المللی در هنگام معامله مالیات خواهند داشت.

این بدین معناست که عملا در این دو استان، ارز‌های رمزنگاری شده مانند سایر ارز‌های بین‌المللی طبق مقررات رفتار می‌شوند. استان توکومان اخیراً اصلاحیه‌ای را در ماده ۲۲۳ قانون تصویب کرد که می‌گوید: «خرید و فروش ارز و اوراق بهادار دولتی، عملیات خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در این بخش گنجانده شده است.»

کوردوبا، استان دیگری که اوایل امسال قطعنامه مشابهی را تصویب کرد، همچنین تعیین کرد که معاملات ارز‌های دیجیتال مشمول مالیات خواهند بود، اما این ماده مالیاتی را به افراد یا شرکت‌هایی که برای محصولات یا خدمات خود به ارز‌های دیجیتال پرداخت می‌کنند، تعمیم می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل