دبیر کل کانون بانک‌ها: بانک‌های خصوصی مشکلی با واگذاری املاک مازاد خود در بورس کالا ندارند

  کد خبر: 19050041644

به گفته دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی، در بانک‌های خصوصی به ندرت بنگاهداری می‌شود و بانک‌ها تابع مقررات بانک مرکزی هستند و با واگذاری شرکت‌های مازاد خود از طرق مختلف مثل بورس کالا مشکلی ندارند.

محمد رضا جمشیدی در این باره به چابک آنلاین گفت: برخی از بانک‌ها شعب مازاد دارند و می‌توانند آن‌ها را نیز از طریق بورس کالا به فروش برسانند.

دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی خاطر نشان کرد: بانک‌های خصوصی  ۱۱ کارگاه تولیدی را در کل کشور تملیک کرده‌اند که ۴ فقره از آنها در اختیار  صاحبان قبلی است و در آنجا مشغول به کار هستند.

جمشیدی در این باره تصریح کرد: صاحبان این کارگاه‌ها با این هدف مشغول به کار هستند که بتوانند بدهی خود را به بانک‌ها بپردازند و کارگاه به ایشان اقاله شود.

به گفته او، پنج مورد از کارگاه‌های تولیدی تملیکی هم مربوط به کارخانجاتی است که صاحبان آن تسهیلاتی را از بانک اخذ کرده‌اند و در جای دیگری وجه مربوطه را هزینه کرده‌اند.

دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در رابطه با دو واحد صنعتی دیگر نیز که به تملیک بانک‌های خصوصی کشور در آمد، تصریح کرد: یک کارخانه یخ‌سازی و یک مرغداری نیز تملیک شده است که صاحبان آن تمایلی به ادامه کار نداشتند.

جمشیدی گفت: این آمار به تأیید ستاد تسهیل قانون رفع موانع تولید نیز رسیده است.

به گفته او، بانک‌ها چشم‌داشتی به افزایش قیمتی که شامل حال املاک تملیکی شده است، ندارند و آماده‌اند تا پس از اینکه وام گیرنده‌ها بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کردند املاک مربوطه را به آنها اقاله کنند.

خروج از نسخه موبایل