در جلسه امضای تفاهمنامه هلدینگ «ومعادن» و استانداری اردبیل مطرح شد؛ سرمایه گذاری در غرب کشور، توسعه و آبادانی را بهمراه دارد

  کد خبر: 02090057053

استراتژی شرکت توسعه معادن و فلزات در غرب کشور، توسعه معدن و صنایع معدنی منطقه از فولاد تا سایر مواد معدنی مانند مس، طلا و محدوده های پلی متال و… است.

یکی از استان‌های غربی کشور، استان اردبیل است که برنامه “ومعادن” انجام اکتشاف در سطح وسیع است؛ بر این اساس انجام شناسایی، پی جویی، اکتشاف تفصیلی، پیدا کردن محدوده های معدنی، عملیات معدنکاری و تامین خوراک کارخانه های مورد نیاز را در برنامه دارد.

به گزارش روابط عمومی «ومعادن»، امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ توسعه سرمایه گذاری معادن و فلزات در جلسه امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری در استان اردبیل، گفت: سرمایه گذاری در غرب کشور و مخصوصا استان اردبیل حرکت بزرگی است که به توسعه و آبادانی کشور کمک بسیاری می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ توسعه سرمایه گذاری معادن و فلزات در ادامه افزود: یکی از استراتژی های شرکت توسعه معادن و فلزات در غرب کشور، توسعه معدن و صنایع معدنی منطقه از فولاد تا سایر مواد معدنی مانند مس، طلا محدوده های پلی متال و … است.

یکی از استان‌های غربی کشور، استان اردبیل است که برنامه “ومعادن” در آن جا انجام اکتشاف در سطح وسیع است که به صورت پهنه‌های معدنی در اختیار ما قراره گرفته است؛ یعنی از شناسایی، پی جویی، اکتشاف تفصیلی، پیدا کردن محدوده های معدنی، عملیات معدنکاری و تامین خوراک کارخانه های مورد نیاز را در برنامه دارد. در واقع برنامه اصلی ما کشف محدوده های جدید و پتانسیل یابی منطقه خواهد بود.

نادری خاطرنشان ساخت: پهنه های اکتشافی در استان اردبیل به منظور اکتشاف و سرمایه گذاری در اختیار هلدینگ توسعه معادن و فلزات قرار داده شده است و «ومعادن» با سرمایه گذاری در این زمینه، اکتشاف را انجام می دهد و اگر به محدوده مورد نظر رسید، کار تا پیدا کردن ماده معدنی و عملیات معدنکاری ادامه می یابد.

هدف ما علاوه بر کشف معدن سنگ آهن برای تامین خوراک کارخانه های فولادی و احداث یک واحد احیا در استان ورود در زمینه سایر عناصر فلزی و پلی متال، مس و طلا در منطقه خواهد بود.

نادری ضمن قدردانی از استاندار اردبیل برای حمایت از سرمایه گذاری در این منطقه، تصریح کرد: هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان سرمایه گذار در این زمینه سعی می‌کند همگام با استانداری در منطقه، کمک کند تا با تامین منابع، شرایط زندگی برای مردم عزیز کشورمان بهتر شود.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: در حال حاضر هشت معدن سنگ آهن در منطقه کردستان و همدان داریم که متناسب با پتانسیلی که وجود دارد، در حال استخراج مطابق طرح جامع هستیم تا همه مناطق غرب کشور با هم ارتباط صنعتی خوبی داشته باشند؛ اما متاسفانه زیرساخت‌های منطقه در حوزه آب، برق، ریل و… بسیار ضعیف است و باید کمک کنیم زیرساخت‌ها مهیا شود تا تنها نگرانی سرمایه‌گذار، راه اندازی چرخه تولید باشد.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در ادامه جلسه امضای تفاهنامه، بیان کرد: بخش معدن یکی از سرمایه های کشور است که متاسفانه تا به امروز فعالیت شاخص و برجسته ای در این بخش اتفاق نیافتاده است و نتایجی که می بینیم بیشتر محصول کارهای سطحی و روبنایی است.

استاندار اردبیل خاطرنشان ساخت: باید به بخش معدن به چشم یک ثروت ملی نگاه شود، لذا باید سرمایه گذاری بسیاری در این بخش انجام شود. بخش معدن واقعا یک فرصت بزرگی است که باید بتوانیم از این بخش در مسیر تولید ثروت برای کشور و مردم عزیزمان ایران استفاده کنیم.

منطقه ای هم که قرار است فعالیت اکتشافی روی آن انجام شود، به لحاظ ذخایر، مناطق امیدبخشی است.

عاملی تصریح کرد: برای اکتشاف پهنه های مورد نظر نیاز به یک مجموعه قوی است که پای کار بایستد.

قطعا مجموعه های دولتی انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در این مناطق را ندارند اما بخش خصوصی می تواند وارد کار شود و این انگیزه و ظرفیت در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات وجود دارد.

وی در پایان مطرح کرد: اگر از ظرفیت‌های استان به درستی استفاده شود، خدمت بزرگی به مردم و کشور می‌شود.

ما در استانداری نیز با تمام ظرفیت و امکانات، آماده هر نوع همکاری هستیم و تمام قد پای این کار و در کنار هلدینگ «ومعادن» به عنوان سرمایه‌گذار هستیم.

خروج از نسخه موبایل