در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۳ هموطن دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند

  کد خبر: 27080056002

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته (از چهارشنبه تا امروز) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۲ نفر از آنها بستری شدند.

بنابراین گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۳ هزار و ۷۷۵ نفر رسید و تاکنون ۵۶ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۲۲ نفر دُز اول، ۴۳ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۲۰ نفر دُز دوم و ۶۸۳ هزار و ۱۸۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۰ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۲۳۰ دُز رسیده است.

همچنین در شبانه روز گذشته ۵۷۳ هزار و ۳۹۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون ۷۴۶ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و سه هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

بر مبنای گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۳۷ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و در حال حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خروج از نسخه موبایل