دم‌تان گرم و گلدان توی فکرتان(طنز)

  کد خبر: 12040035645

راضیه حسینی

«سانسور با گلدون» به لطف ساترا از صداوسیما به شبکه خانگی کشیده شد. صحنه لاک زدن در سریال «زخم کاری» با گلدون حذف شد.

از این به بعد می‌توانیم با خیال آسوده از به خطر نیفتادن قوه تحریک بشری، فیلم‌های شبکه خانگی را ببینیم. پروژه صدا و سیماسازی شبکه خانگی با موفقیت در حال انجام است. به زودی منتظر پخش فیلم‌هایی با این مضامین باشید:

«شوهر به زن خیانت می‌کند. زن می‌فهمد همه‌ش تقصیر بیشعوری خودش بوده و تصمیم می‌گیرد نه‌تنها مرد مهربان و صبور زندگی‌اش را ببخشد، بلکه کلهم همه چیز را فراموش کند.»

«شیطان در جسم و روح زنده‌ها و مرده‌ها ظاهر می‌شود و تلاش می‌کند آدم‌ها را به راه بد بکشاند ولی آدم‌های خوب داستان، بالاخره مچش را می‌گیرند و همه چیزبه خوبی و خوشی تمام می‌شود و در انتها همه دخترهای دم بخت هم خواستگارهای خوب پیدا می‌کنند و به خانه بخت می‌روند.»

 درست است که شبکه خانگی برچسب بی‌خطر را از صدا وسیما گرفته، ولی هنوز خطر صد درصد برطرف نشده است. لطفاً مسئولان تهیه و توزیع گلدان، هر چه سریع‌تر فکری به حال سینما و تئاتر کنند. شاید بد نباشد در تمام تئاترها یک نفر را مسئول گذاشن گلدان وسط صحنه‌های گناه‌آلود کنند. برای سینما هم لطفاً هرچه سریع‌تر چندین گلدان با ابعاد مختلف تهیه کنید. ممکن است تعدادگلدان‌هایی که برای سینما نیاز دارید، کمی زیاد شود. حتی ممکن است این‌قدر حضور گلدان پررنگ شود که داوران جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن را به گلدان محترم تقدیم کنند. فقط می‌ماند یک مورد کوچک. درکنار، سانسورهای هنرمندانه‌ای که انجام می‌دهید، برای زیرنویس‌های فیلم‌های خارجی هم فکری کنید اگر احساس کردید زیرنویس فیلم کمی بودار است می‌توانید جای کلمات، گلدان‌های کوچک بگذارید. مثلاً

«اوه، عزیزم امروز چقدر گلدون شدی.»

« مهربونم، گلدونتم، گلدونم.»

می‌خواستیم در ادامه خواهش کنیم که نظارتی روی متن ترانه‌ها هم داشته باشید و در صورت نیاز آنها را هم اصلاح کنید که دیدیم شما خیلی تیز و بزتر از این حرف‌ها هستید و قبلاً همه اصلاحات را انجام داده‌اید. مثلاً این‌جا. جناب آقای چاووشی می‌خواند: «من یه گلدون پر از گل بودم، وزش چشم تو پاییزم کرد.» یا مهراد جم: «با دستات چه حال خوبی بهم دست داد، گل بی گلدون نمی‌شه»…

واقعاً دم‌تان گرم و گلدان توی فکرتان.

خروج از نسخه موبایل