دیدار چهره به چهره معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با مردم

  کد خبر: 22100065225

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و رئیس بازرسی ویژه قوه قضائیه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه به طور مستقیم و چهره به چهره با مراجعان دیدار و به درخواست‌های آن‌ها پاسخ داد و با قضات و کارشناسان این مرکز گفت‌وگو کرد.

دکتر جهانگیر در جریان بازدید از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با تعدادی از مردم که مشکلاتی در پرونده‌های خود داشتند دیدار و دستورات لازم جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها را صادر کرد.

یکی از این مراجعین در ارتباط با موضوع پرونده خود گفت: از آقای اژه‌ای تشکر ویژه دارم زیرا اگر آقای اژه‌ای به یکی از پرونده‌های استان سمنان ورود نمی‌کرد ۱۲ خانواده در زندان بودند.

یکی دیگر از مراجعین، پرونده‌ای به اتهام قاچاق دارو با صدور قرار ١۶ میلیارد تومانی داشت که بعد از گذشت ماه‌ها همچنان در مرحله تحقیقات دادسرا قرار داشت.

این فرد تقاضای تعیین تکلیف پرونده را داشت و معاون اجتماعی قوه قضاییه بعد از شنیدن اظهارات این فرد دستور داد تا شعبه بازپرسی در خصوص علت اطاله دادرسی و عدم صدور قرار نهایی همچنین عدم پاسخگویی به مراجع قانونی توضیح دهد.

فرد دیگری از استان آذربایجان شرقی درباره موضوع عدم اجرای حکم قطعی یک شرکت تعاونی مسکن توضیحاتی ارائه کرد و درخواست اجرای حکم را داشت و معاون اجتماعی قوه قضائیه برای اطلاع از موضوع پرونده با خلیل‌اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تماس برقرار کرد و توضیحات وی را شنید و دستورات لازم را صادر کرد تا موضوع دوباره بررسی و گزارشی در این باره ارائه کنند.

مراجعه‌کنندگان با ابراز رضایت از حضور مسئولین قوه قضائیه و دیدارهای مردمی، خواستار تداوم این روند نظارتی شدند.

به گفته یکی از کارشناسان این مرکز، روزانه به طور متوسط ٣٠٠ پرونده به مرکز ارتباطات مردمی ارجاع می‌شود.

خروج از نسخه موبایل