رئیسی: نظارت بر همه قیمت‌گذاری‌های جدید در ستاد تنظیم بازار متمرکز شود

  کد خبر: 23080055134

رییس جمهوری با بیان این که رویه دولت این است که با حضور در میدان، مشکلات را شناسایی و حل و فصل کند، گفت: نظارت بر همه قیمت‌گذاری‌های جدید در ستاد تنظیم بازار متمرکز شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر – یکشنبه – در جلسه هیأت دولت با اشاره به ضرورت ساماندهی سازوکار تعیین قیمت در کشور افزود: همه دستگاه‌هایی که به نوعی اجازه تعیین قیمت دارند، باید این اختیار و اجازه خود را با نظارت کامل ستاد تنظیم بازار اعمال کنند.

رییس جمهوری اظهار داشت: همه دستگاه‌هایی که به نوعی اجازه تعیین قیمت دارند باید این اختیار و اجازه خود را ذیل ستاد تنظیم بازار اعمال کنند و به گونه‌ای عمل کنند که تغییر قیمت در یک بازار بر بازارهای دیگر تأثیر منفی نگذارد و از ایجاد شوک در قیمت‌ها و بازارها جلوگیری شود.

رئیسی خاطر نشان کرد: تعیین قیمت‌ها باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار به شکلی انجام شود که از ایجاد شوک در قیمت‌ها جلوگیری کند.

رییس جمهوری تاکید کرد: درخصوص تعیین قیمت خودرو نیز موضوع باید تحت مدیریت ستاد تنظیم بازار پیگیری شود.

وی از همه دستگاه‌ها بویژه دستگاه‌های نظارتی خواست تا با بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مسئول در زمینه تنظیم بازار و جلوگیری از ایجاد اخلال و شوک در قیمت ها همکاری کنند.

رئیسی با تشکر از وزیر نیرو برای حضور در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به منظور پیگیری مشکلات کم‌آبی، تصریح کرد: رویه این دولت این است که با حضور در میدان مشکلات مردم را شناسایی و حل و فصل کند و باور داریم که خدا به این رویه برکت می‌دهد.

رییس جمهوری از وزیران نفت و کشور، خواست با همکاری استانداران و صداوسیما موضوع اصلاح الگوی مصرف گاز را به طور جدی دنبال کنند و از معاون اول خود نیز خواست تا طبق رویه سال های گذشته بخشنامه خاموش کردن تأسیسات حرارتی ادارات در روزهای تعطیل را سریع‌تر ابلاغ کند.

رئیسی همچنین با تبریک روز کتاب‌خوانی و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: امیدوارم با پیگیری معاون اول و همکاری رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکل اهالی علم، فرهنگ و رسانه در زمینه کمبود کاغذ به زودی برطرف شود.

رئیسی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تا اقدامات دولت در زمینه حل مشکل انبارهای اموال تملیکی، از ابتدای ورود دولت به این موضوع را به طور دقیق اطلاع‌رسانی کند.

خروج از نسخه موبایل