رئیس پژوهشکده بیمه: ضریب نفوذ بیمه ۸ درصد رشد کرد

  کد خبر: 09090058521

به گفته رئیس پژوهشکده بیمه، ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته در صورتی‌که تولید ناخالص ما کمتر از یک‌درصد بوده است.

به گزارش عصر اقتصاد، حمید کردبچه، در نشست خبری نهم آذر با اصحاب رسانه گفت: ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۶درصد برآورد شده درصورتی‌که میانگین این شاخص در جهان ۷درصد است و سهم ایران از حق بیمه جهانی تنها ۲.۲درصد است.

کردبچه درباره بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با عنوان «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال» گفت: این همایش به دو صورت حضوری(مدیران ارشد صنعت بیمه) و آنلاین (سایر علاقه‌مندان) در روزهای سیزدهم و چهاردهم جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا با همکاری تمامی ارکان صنعت بیمه بر پا خواهد شد.

او افزود: این همایش با رویکرد دیجیتالی و با محورهای مختلفی نظیر نکوداشت روز بیمه، مباحث کارشناسی و برگزاری پنل‌های تخصصی برگزار می‌شود و مقامات ارشد اقتصادی به طرح دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

نشست صبح روز نخست همایش به برنامه‌های عمومی و گفتمان سیاستگذاران و تصمیم‌سازان صنعت بیمه اختصاص دارد و پس از آن کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی بخش پنل‌ها را مدیریت خواهند کرد.

همچنین معرفی مدیران شایسته صنعت بیمه، انتخاب چهره ماندگار، برگزیدگان کتاب سال، تجلیل از خانواده جانباختگان صنعت بیمه در دوران کرونا، جشنواره بیمه و رسانه و برنامه‌های متنوع دیگر در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.

به گفته رئیس پژوهشکده بیمه، در حاشیه این همایش، نمایشگاه جانبی از دستاوردهای صنعت بیمه نیز برگزار می‌‌شود که در آن بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران ایران، صندوق بیمه کشاورزی و ۱۰شرکت دانش‌بنیان، محصولات، خدمات، فعالیت‌ها و نوآوری‌های خود درحوزه‌های مختلف صنعت بیمه را طی دو روز به نمایش خواهند گذاشت.

تمامی برنامه‌های همایش به صورت زنده و مستقیم از طریق وب‌سایت همایش به آدرس seminar.irc.ac.ir، صفحه پژوهشکده بیمه در آپارات و صفحات اینستاگرام بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران و شرکت‌های بیمه پخش خواهد شد و به همه شرکت‌کنندگان اعم از مدعوین و مخاطبانی که بعد از ثبت‌نام از طریق وب‌سایت همایش به صورت مجازی در برنامه‌های همایش شرکت می‌کنند، گواهی حضور اعطا می‌شود.

همچنین قنبرزاده، مدیر گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص و عضو هیات علمی پژوهشکده بیمه نیز در این نشست گفت: تاکنون ۲۸۳مقاله دریافت شده است که پس از انجام بررسی‌ها و داوری‌ها ۶۱مقاله به صورت ارائه پذیرفته شده‌اند و از این مقدار ۲۹مقاله در روز همایش ارائه خواهند شد و از ۲۸۳مقاله ۶۹مقاله روستایی دریافت شده است.

خروج از نسخه موبایل