راهکار تغذیه ای کاهش وزن همراه با ورزش

  کد خبر: 29040038639

تغییر در رژیم غذایی هنگام انجام ورزش بسیار مهم است.

صرفنظر از اینکه بخواهید انرژی بدن تان را افزایش دهید یا کاهش وزن خود را حفظ کنید، خوردن غذاهای مناسب در کنار رژیم تناسب اندام ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اکسپرس، به گفته متخصصان، نکته اصلی این است که به جای پیروی از رژیم‌های غذایی محدود، غذاهای هوشمند انتخاب کنید.

بدن ما برای عملکرد مناسب به کربوهیدرات، چربی و پروتئین نیاز دارد، بنابراین قطع بیش از حد هر یک از اینها برای سلامتی مضر است.

حتی اگر سوزاندن کالری بیشتر از مقدار مصرفی بتواند منجر به کاهش وزن شود، لزوماً بهترین کار برای انجام بسیاری از ورزش‌ها نیست.

افرادی که ورزش می‌کنند نیاز به انرژی بیشتری دارند تا بتوانند روند تناسب اندام خود را حفظ کنند.

به گفته متخصصان، بروز بیش از حد کمبود کالری هم می‌تواند ناسالم باشد؛ در چنین شرایطی، بدن به حالت گرسنگی می‌رود و فرایندهای جسمی مانند متابولیسم کُند می‌شود، به این معنی که بدن دیگر قادر به کالری سوزی مؤثر نیست. در چنین حالتی فرد دچار پُرخوری می‌شود.

متخصصان توصیه می‌کنند ترکیب وعده‌های غذایی مکرر و با وعده‌های کوچک‌تر، منجر به تناسب اندام می‌شود.

متخصصان گنجاندن کربوهیدرات‌های سالم‌تری مانند سیب زمینی شیرین، برنج قهوه‌ای و ماکارونی، و نان‌های سبوس دار را در رژیم غذایی پیشنهاد می‌کنند.

پروتئین‌های سالم مانند مرغ، ماهی آزاد، ماهی تن، تخم مرغ نیز انرژی طولانی‌تری را ایجاد می‌کنند.

غذاهای حاوی فیبر بالا مانند لوبیا باعث می‌شوند که فرد احساس سیری بیشتری داشته باشد در نتیجه نیاز به میان وعده نخواهد داشت.

قهوه هم برای افزایش سریع انرژی گزینه خوبی است. جالب اینجاست که کافئین به بدن سیگنال می‌دهد تا چربی‌ها را تجزیه کند و قهوه نیز حاوی برخی مواد مغذی ضروری برای سلامتی است.

محققان تاکید می‌کنند از شربت‌های پر قند دوری کرده و به دنبال شیر کم چرب یا گزینه‌های غیر لبنی باشید تا از افزایش کالری جلوگیری کند.

خروج از نسخه موبایل