راه ‎اندازی واجرای هرساله یک طرح توسعه در مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد

  کد خبر: 30080056548

مجتمع کارخانجات کاشی وسرامیک فرزاد با عنایت حضرت حق و همت مسئولان و مدیریت این صنایع درسال۱۳۸۴  تاسیس و در  سال ۱۳۸۸ افتتاح شد و فعالیت خود را در زمینه کاشی وسرامیک و صادرات آن با مدیریت متخصص و با تجربه و همکاری مشاوران و مهندسان مجرب و با بهره ‎گیری از بروزترین تکنولوژی روز دنیا و ماشین ‎آلات مدرن شرکت ساکمی ایتالیا در صنعت کاشی وسرامیک و راه ‎اندازی سیستم های پیشرفته تهیه بدنه و بالمیل های کانتینیوس و سیستم‎ های تمام اتومات شروع به کار کرد.

برای دریافت فایل پی دی اف ویژه نامه روز صادرات بر روی اینجا کلیک نمایید.

هرساله هم با طرح توسعه و اجرای یک فاز جدید، تولید و سطح کیفیت خود را افزایش داده و با به کارگیری ۱۰۰۰نفر نیروی متخصص و مجرب و درحال آموزش مشغول به فعالیت است.

واحدهای تهیه فرمول بدنه و تولید گرانول و پرس‎های مدرن و بخش لعاب مجهز به تجهیزات اعمال لعاب و چاپ  DURST ایتالیا و کوره‎های مدرن پخت سریع (رولر) به این شرکت امکان داده است که بتواند انواع کاشی دیوار وکف را در طرح‎های متنوع وچند چاپ تولید کند.

این واحد از زمان شروع به تولید، هرساله یک طرح توسعه راه‎اندازی واجرا کرده و توانسته است در پایان سال۹۵ فاز ششم این مجتمع را به بهره‎برداری برساند.

چندین واحد جانبی از جمله واحد آماده سازی پودر میکرونیزه و واحد لعاب‎سازی در سال ۹۶ افتتاح و به واحدهای خط تولید این کارخانه افزوده شد.

واحدهای تولید کاغذ، ورق وکارتن با سرمایه ‎گذاری بالغ بر ۵۰۰۰میلیارد ریال در حال راه‎اندازی است که اشتغال مستقیم بالغ بر۲۰۰۰ نفر را در بردارد. این واحد بازیافت کاغذ در راستای حمایت از محیط زیست است که جزو صنایع مادر محسوب شده و اشتغال غیرمستقیم چندین هزارنفری و قطع وابستگی به خارج برای واردات کاغذ را در پی دارد ونیاز کشورهای همجوار به خصوص افغانستان را نیز علاوه برنیاز داخل تامین خواهد کرد.

کاشی و سرامیک فرزاد

این مجموعه در راستای رضایت بیشتر مشتریان و تحویل به موقع بار اقدام به تاسیس شرکت باربری فرامرز سیر در جوار کارخانه کرده است.

هم اکنون این مجتمع با تولید انبوه انواع کاشی و سرامیک، علاوه بر تامین بازارهای داخلی به بازارهای کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و همینطور کشورهای آسیای میانه، سوریه و لیبی محصولات خود را صادر می‎کند. البته با توجه به افزایش کیفیت این محصول بازارهای هدف صادراتی نیز افزایش یافته است.

موفقیت در تحقق تولید انواع کاشی کف و دیوار که بنا برنظر متخصصان فنی با محدودیت‎های فراوانی روبروست، نشان‎دهنده مدیریت با درایت این مجموعه صنعتی است.

مجتمع کاشی فرزاد با  افتخار اعلام می‎کند در سال‎های ۹۱ تا۹۵ به عنوان کارآفرین برتر و صادرکننده نمونه ملی در سال ۹۶ و تداوم آن و همچنین عنوان صنعت سبز ملی در سال‎های ۹۶ و۹۷ را کسب کرده است.

این واحد نمونه ملی و صنعت سبز و دوستدار کارگر دارنده استانداردهای بین‎المللی ISO9001 و ISO14001در مدیریت کیفیت  CE اروپا و OHSAS بوده و به عنوان شرکتی خوشنام، با تجربه و با کیفیت برتر و به روز در سطح کشور و بین‎الملل  می‎ درخشد.

مدیرعالی و مالک این مجتمع حاج علی اکبر فلاحی  است که بیش از ۷۰ بهار از زندگی را با تلاش بی‎وقفه برای تولید و اشتغال و کسب تجربه در زمینه صادرات چه قبل از انقلاب( در زمینه فرش) و چه بعد از انقلاب در این مرزو بوم پشت سرگذاشته است، همچنان با همکاری کادر مجرب و فرزندان خود که پا به پای وی گام برمی‎دارند به صورت خستگی‎ناپذیر تلاش می ‎کنند.

تلاشی که در زنجیره تولید کاشی وسرامیک، آجرنما و آجرسفال، انواع محصولات کشاورزی و تولیدات دامی، معدن، آماده‎سازی خاک وفرآوری مواد معدنی، حمل ونقل، لعاب‎سازی، کارتن‎سازی، پلاستیک‎سازی، کاغذ کربناتی صادرات و صنعت بیمه دیده می‎شود.

فلاحی روی سخن خود را تصمیم‎گیران کشوری قرارداده و می‎افزاید:«اگر می‎خواهیم ایران مانند همیشه سرافراز باشد باید بدنه دولت را کوچک و چابک کنیم و این نیزاز راهی جز فراهم کردن شرایط تولید با پرداخت تسهیلات باسود بسیار کم یا حتی بلاعوض به تولیدکننده واقعی امکانپذیر نیست.

همچنین زیرساخت‎ها را در تولید برای تولیدکننده باید فراهم کرد جلساتی که برای تولیدکننده خروجی ندارد را نباید برگزار کرد. تولیدکننده باید وقتش صرف تولید شود و مسائل جانبی وقت تولیدکننده را نگیرد.»

صادرکننده موفق خراسان جنوبی ادامه می‎دهد: «تلاش من این بوده مشتری‎مداری را که گره‎گشای مشکلات بوده سرلوحه کار خود قرار داده و در این استان محروم خراسان جنوبی مشغول به تولید و ایجاد اشتغال برای مردم کشورم هستم وبه کشورهای مختلف دنیا این تولید را صادر می‎ کنم.

مسئولان باید به داد تولیدکنندگان واقعی برسند. تولید واقعی، حلال مسائل کشور است که نیاز به حمایت واقعی دارد نه حرف و نه دیگرهیچ.»

فلاحی در ادامه گفت :در استان خراسان جنوبی به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام شده است اما برغم همه تلاشهایی که در این ۴۰ ساله انجام شده است باز هم محرومیت‌هایی در منطقه وجود دارد که باید برطرف شود.

کاشی و سرامیک فرزاد

وی یکی از مسائل و مشکلات استان را وضعیت پروازها ، جاده‌ها و ارتباطات ریلی دانست و گفت:بازارچه مرزی یک فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی است و فعال شدن بازارچه‌های مرزی می‌تواند به گسترش و توسعه صادرات بی انجامد.

فعال شدن بازارچه های مرزی کار بسیار مهمی است و می تواند وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان دهد و به نحوی به مسائل امنیت مرزها هم کمک کند.بنابراین فعال شدن تمامی بازارچه های مرزی خراسان جنوبی در توسعه صادرات و مراودات تاثیر گذار خواهدبود.

فلاحی صادرات کالاهای غیرنفتی را برای کشور حائض اهمیت دانست و افزود:توسعه صادرات مواد غیر نفتی جزو سیاست های کشور است که باید برای رفع موانع پیش روی آن برنامه ریزی کرد.

مدیرعالی صنایع کاشی فرزاد ضمن تاکید بر لزوم مانع‌زدایی و پشتیبانی از بخش تولید به ویژه واحدهای شناسنامه‌دار و صادرات‌محور تصریح کرد: کشور برای پیشرفت مسیری جز تولید و ایجاد اشتغال پایدار ندارد، بنابراین ضروری است از تولیدکنندگان واقعی به شکلی منطقی و موثر حمایت شده و موانع پیش‌روی تولید و صادرات از میان برداشته شوند. دولت برای توسعه باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و از ظرفیت‌ها و توانایی آن به درستی بهره بگیرد.

فلاحی هم چنین خواستار معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی در تمام استان و از جمله در مرکز استان و شهرستان قائن و تمام مناطق مرزی استان شد و گفت:این معافیت باید برای ۵۰ سال اعمال شود تا سرمایه گذار برای حضور در این استان مرزی و محروم و دور از بسیاری زیرساخت ها رغبت پیدا کند.

وی از فعالان در عرصه تولید به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور یاد کرد که برای نگهداشت آنها در این جبهه باید رغبتی مثل معافیت مالیاتی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه گذاران و سوق دادن سرمایه های آنها به این استان مرزی باید حمایت های خاصی از سوی دولت صورت گیرد،افزود:دولت مردان و مسئولین در جریان مشکلات و کمبودهای استان خراسان جنوبی هستند و از دولت مردمی امید انتظار می رود این استان را ویژه ببینند تا شاهد رشد و توسعه این استان کمتر توسعه یافته باشیم.

خروج از نسخه موبایل