رتبه نخست بیمه آسیا در تولید پرتفوی در هفت‌ماهه امسال

  کد خبر: 17080053835

بیمه آسیا در هفت‌ماهه امسال، با ۱۹.۳درصد از مجموع حق بیمه تولیدی ۱۴شرکت بیمه‌ای حاضر در بازار سرمایه، بیشترین سهم را به خود اختصاص داد و رکورد تولید پرتفوی خود در هفت‌ماهه امسال را شکست.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه آسیا، این شرکت در هفت‌ماهه سال ۱۴۰۰، با ۱۹.۳درصد از مجموع ۳۴۶هزار و ۲۰۴میلیون ریال حق بیمه تولیدی ۱۴شرکت حاضر در بازار سرمایه، ۶۶هزار و ۸۷۹میلیون ریال حق بیمه تولید کرد و در رتبه نخست قرار گرفت.

این در حالی است که بیمه آسیا در پرداخت خسارت، رتبه دوم را در میان شرکت‌های بیمه بورسی به خود اختصاص داد و با ۱۵.۸درصد از مجموع خسارت پرداختی از سوی این ۱۴شرکت بیمه‌ای در هفت‌ماهه سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۸هزار و ۲۲۳میلیون ریال خسارت پرداخت کرد.

این گزارش می‌افزاید، میانگین فروش در رشته پر ریسک بیمه‌های درمانی از کل فروش ۱۴شرکت یادشده طی این مدت ۲۲.۷درصد است ولی بیمه آسیا با مدیریت صحیح ریسک، این میزان را به ۲۱درصد رسانده است.

رشته‌های بیمه بدنه خودرو و بیمه باربری نیز از کل فروش ۱۴شرکت بیمه، به ترتیب ۶.۶درصد و ۲.۲سهم را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که سهم این رشته‌ها در بیمه آسیا به ترتیب ۱۳.۷و ۳.۸درصد است که نشان می‌دهد این شرکت بیمه‌ای، سهم رشته‌های پرسود را در سبد پرتفوی خود به نحو شایسته‌ای افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، بیمه آسیا در این دوره همچنین موفق شد نسبت خسارت خود را در مقایسه با نسبت خسارت ۵۱.۵درصدی کل شرکت‌های بورسی، ۹.۳درصد پایین‌تر آورده و به ۴۲.۲درصد برساند.

همچنین در این مدت، میانگین نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در رشته‌های بیمه‌ای شخص ثالث، بدنه،  مهندسی، درمان و مسئولیت در بین ۱۴شرکت حاضر در بورس به ترتیب ۴۱، ۵۶.۱، ۴۵.۵، ۱۰۲.۲و۴۲.۲درصد و در بیمه آسیا این مقدار به ترتیب ۴۰.۳، ۴۵.۴، ۱۳، ۶۲.۲و ۳۱.۵درصد و پایین‌تر از متوسط نسبت خسارت کل شرکت‌های بیمه بورسی بوده است.

شرکت‌های بیمه آسیا، البرز، دانا، پارسیان، پاسارگاد، ملت، میهن، معلم، سامان، نوین، کوثر، دی، تجارت‌نو و ما ۱۴شرکت بیمه‌ای حاضر در بازار سرمایه هستند. این شرکت‌ها نزدیک به ۶۰درصد بازار بیمه را در اختیار دارند.

خروج از نسخه موبایل