رشد ۱۱ درصدی تولید صنعت لوازم‌ خانگی بزرگ در نیمه نخست ۱۴۰۰

  کد خبر: 19080054296

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن از رشد ۱۱ درصدی در تولید صنعت لوازم‌ خانگی بزرگ در سال جاری خبرداد و گفت: خودباوری و خوداتکایی در صنعت لوازم خانگی شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» در نشست بررسی و تبادل نظر درباره مسائل روز صنعت لوازم‌خانگی افزود: صنعت لوازم‌خانگی در سال ۹۶ نزدیک به ۱۱ میلیون دستگاه تولید داشت که عمده آنها تحت لیسانس برندهای خارجی در کشور تولید می‌شد که پس از اعمال تحریم‌ها این رقم به هشت میلیون دستگاه در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به تکیه بر توان داخلی و توسعه ظرفیت برندهای ملی، گفت: در سال‌های قبل خودباوری و نگاه به ظرفیت‌های درون تقویت و توان فنی مهندسی بازپروری شد و در سال ۹۹ عدد تولید ما به ۱۵ میلیون دستگاه در سال رسید.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان‌کرد: امسال نیز تولید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه انواع لوازم‌خانگی برنامه‌ریزی شده است و رصد وضعیت تولید لوازم خانگی بزرگ در نیمه نخست امسال رشد حدود ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان‌داشت: همچنین شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش از سوی بنگاه‌های فعال هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تاکید کرد: لازم است نیازهای بازار برآورده و حقوق مصرف‌کنندگان از نظر قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه در دو سال گذشته هم در حوزه تولید و هم در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها اتفاق افتاده که اقدام بسیار اقدام مبارکی است و باید تداوم یابد.

خروج از نسخه موبایل