رشد ۱۳ برابری منابع بانک مهر

  کد خبر: 25070050192

به گفته مدیرعامل بانک مهر، منابع این بانک از ۵۰هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵به ۶۷۰هزار میلیارد ریال در مهر ۱۴۰۰رسیده است.

به گزارش روابط‌عمومی ‌بانک قرض‌الحسنه مهر، مرتضی اکبری، در جمع کارکنان این بانک در خوزستان، با اعلام مطلب فوق افزود: نسبت معوقات بانک نیز در حال حاضر کمتر از یک‌درصد است که افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

حتی در نظام بانکی بین‌الملل نیز چنین عددی نداریم.

حال اگر بتوانیم در بخش تسهیلات بانکی، ضامن را حذف کنیم، این نیز توفیق بزرگی خواهد بود.

در همه بانک‌های دنیا چیزی به نام ضامن به آن معنا و مفهومی‌که در ایران شاهدیم، وجود ندارد.

مدیرعامل بانک مهر ادامه داد: هیچ‌وقت ادعا نکردیم که بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند جایگزین بانک‌های تجاری باشند، بلکه ما مکمل بانک‌های تجاری هستیم.

بانکداری خرد وظیفه ذاتی بانک‌های قرض‌الحسنه است و بانک‌های تجاری عمدتاً بانکداری شرکتی را انجام می‌دهند.

غالباً انتظار این است که آنها در تسهیلات بانکی کلان و در تولید و صنایع بزرگ کار کنند و بانک‌های قرض‌الحسنه روی منابع بانکی خرد و بانکداری اجتماعی کار کنند.

اکبری گفت: در حالی که از همه ابزارهای مالی و بانکی و اعتباری محروم هستیم، می‌توان گفت بزرگترین ابزاری که در اختیار بانک‌های قرض‌الحسنه است نیروی انسانی آن‌ها محسوب می‌شود.

نیروی انسانی می‌تواند با تعامل، تخصص، رفتار مناسب و تکریم مشتریان، باعث جذب منابع بانکی شود.

خوشبختانه این اتفاق در بانک مهر افتاده است.

اگر اکنون منابعی وارد بانک مهر می‌شود، به‌علت وجود کارکنان است و اگر آن‌ها نبودند یا رفتار حرفه‌ای نداشتند، این امر اتفاق نمی‌افتاد.

اکبری اظهار کرد: وضع بانک مهر ایران بسیار خوب است و از ابتدای امسال حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر توانسته‌اند از این بانک تسهیلات دریافت کنند و حدود ۲۴۰هزار میلیارد ریال به آنها تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

این اتفاق کمی ‌نیست و تا پایان سال به رقم دو میلیون و پانصد هزار نفر و رقم۴۵۰هزار میلیارد ریال هم می‌رسیم.

این اعداد در مقایسه با سال ۱۳۹۵چند برابر شده است.

او افزود: بانک مهر در سال‌های ۱۳۹۵و ۱۳۹۶سالانه ۲۰۰۰میلیارد ریال سود داشت، اما امسال به بیش از ۱۴هزار میلیارد ریال سود می‌رسد.

در حالی که اکثر بانک‌ها زیان‌ده هستند، اما بانک مهر با افتخار سودآور است.

تا شهریور امسال ۷۰۰۰میلیارد ریال سود محقق شده و اگر تا آخر سال با همین روند پیش برویم، رقم ۱۴هزار میلیارد ریال تحقق پیدا می‌کند.

مدیرعامل بانک مهر یادآور شد: با توجه به اوضاعی که مشاهده می‌شود و اگر بحران دیگری اتفاق نیفتد و بانک مهر نیز با همین روال پیش برود، در طول دو سال آینده از رقم ۲هزار هزار میلیارد ریال نیز عبور می‌کند.

این اتفاق حتماً خواهد افتاد و بانک در آن زمان باید به رقم ۵میلیون نفر وام‌گیرنده در سال برسد.

از نظر عملکردی و رشد منابع حدود ۳۵درصد رشد منابع داریم و این کار بسیار سختی است و به نظر می‌رسد با همت همکاران و یاری خداوند رشد منابع به ۶۰درصد هم برسد.

خروج از نسخه موبایل