رشد ۴۴ درصدی پروازها در فرودگاه‌های کشور

  کد خبر: 01080050849

پروازهای فرودگاه‌های کشور در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشدی ۴۴ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش تسنیم، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاری، ۱۳۳ هزار و ۳۲۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۰ مسافر و ۹۰ میلیون ۸۳۷ هزار و ۷۴۷ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۴۴، ۲۲ و ۴۳ درصد رشد داشته‌اند.

در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۲ هزار و ۴۱۳ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۸ مسافر و ۱۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۸۹، ۵۰ و ۵۸ درصد رشد داشته است.

در این بازه فرودگاه مهرآباد تهران با ۴۸ هزار و ۴۷۵ نشست و برخاست و جابجایی ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۶۲ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد.

پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و این دو فرودگاه در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند.

کمترین تعداد پرواز در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۴۶ پرواز و جابجایی ۳ هزار و ۸۰۳ مسافر بوده است.

در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع سه هزار و ۸۶۵ پرواز خارجی از ۱۵ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، بیرجند، کرمانشاه، رشت، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۳۶۰ هزار و ۴۵۲ مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند.

همچنین در این مدت ۹۲ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۷ هزار و ۷۴۱ مسافر و ۱۸۶ هزار و ۹۵۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌‌اند.

خروج از نسخه موبایل