رشد ۷ برابری فروش پتروشیمی اروند و سود ۳۲ هزار میلیارد ریالی تنها در ۵ ماه

  کد خبر: 09060044310

شرکت پتروشیمی اروند با ثبت رکوردهای تازه در تولید و سودآوری در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ از جمله تحقق ۶۵ درصدی بودجه یکساله تنها در پنج ماه، ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، بر پایه گزارش‌های منتشر شده طی ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، این شرکت با ادامه روند رو به رشد خود در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها» تولید ۷۷ درصدی نسبت به ظرفیت و ۹۶ درصدی نسبت به برنامه مصوب را محقق کرده است.

پتروشیمی اروند طی این‌مدت همچنین موفق به افزایش تولید ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

این موفقیت‌ها در ۵ ماهه نخست سال جاری، تحقق ۱۱۱ درصدی بودجه ۵ ماهه، ۵۰ درصد از بودجه مصوب در بخش فروش داخلی و ۱۰۰ درصد بودجه مصوب ارزی در فروش صادراتی را نوید می‌دهد که منجر به ارزآوری قابل توجهی نیز برای کشور شده است.

نتایج چشمگیر عملکرد کارکنان و مدیریتی پتروشیمی اروند، طی ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ در بخش فروش، سود ۳۲۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که به معنای تحقق ۶۵ درصدی بودجه یکساله و رشد ۷ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش «نسبت سود عملیاتی و سود خالص» در مقابل کاهش «نسبت بهای تمام شده» نیز از تلاش شبانه روزی و رفع موانع در این شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس حکایت دارد.

پتروشیمی اروند که با ثبت رکوردهای منحصر بفرد در حوزه تولید و فروش طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، از سودآورترین شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس لقب گرفته، آماده عرضه اولیه در بازار سرمایه می‌شود.

خروج از نسخه موبایل