رشد ۱۸۶ درصدی گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن

  کد خبر: 21100064843

به گفته عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن، میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در این بانک در پایان ۹ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین عسکری، ضمن بیان مطلب فوق افزود: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی از سوی این بانک در ۹ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۳۲هزار میلیارد ریال رسیده است.

عضو هیأت مدیره این بانک اظهارکرد: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در مدت مشابه سال گذشته ۴۶هزار میلیارد ریال و در ۱۲ماهه سال پیش ۶۵هزار میلیارد ریال بوده است.

او اظهارکرد: در تمامی معاملات، دو طرف معامله در قراردادهای خرید و فروش کالا به دنبال آن هستند که در مقابل تحویل کالا، ارائه سرویس و خدمات و یا دریافت وجه آن تضمین مالی و اعتباری کافی در دست داشته باشند که روش اعتبارات اسنادی این مهم را محقق می‌سازد و درجاتی از امنیت و کاهش ریسک را پدید می‌آورد.

این مدیر ارشد بانکی تصریح کرد: کمبود نقدینگی بنگاه‌های تولیدی برای تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز، معضلی است که از طریق گشایش اعتبارات اسنادی ریالی می تواند تا حدودی مرتفع شود و بانک صنعت و معدن در تمامی نقاط کشور آمادگی دارد تا با ارائه این خدمت به یاری صنعتگران و معدنکاران بشتابد.

خروج از نسخه موبایل