رشد ۷۳ درصدی مانده تسهیلات اعطایی شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات در هشت ماهه سال جاری

  کد خبر: 16090059804

رئیس شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات گفت که در ۸ماهه نخست سال جاری مانده تسهیلات اعطایی مبلغ هزار و ۶۶۲میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳درصد رشد داشته است.

نعمت فتحی، در گفت‌و‌گو با اگزیم‌نیوز میزان تسهیلات اعطایی در هشت ماهه اول سال جاری را بالغ بر ۹۱۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تسهیلات اعطایی شعبه اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶درصد رشد را تجربه کرده است.

او سهم تسهیلات شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات به بخش صنعت و معدن استان را ۹۰درصد از میزان تسهیلات پرداختی این بانک اعلام کرد و یادآور شد: بخش بازرگانی رتبه دوم را در جذب تسهیلات این شعبه داشته است.

نعمتی در ادامه اظهار کرد: مطالبات غیر جاری شعبه اردبیل طی هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه ۱۶۰درصد کاهش یافته است.

او در ادامه افزود: بر اساس اعلام گمرک استان اردبیل، محصولات و صنایع صادراتی استان در ۸ماهه سال جاری شامل مصنوعات پلاستیکی، شیشه، ام دی اف، نئوپان، سیب زمینی، سبزی، صیفی‌جات و مصالح ساختمانی بوده است.

به گفته رئیس شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات، بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی گمرک و سازمان‌های ذی‌ربط میزان صادرات استان در ۶ماهه نخست سال جاری ۱۹۱میلیون و ۵۰۰هزار دلار بوده است.

نعمت فتحی گفت: عمده محصولات صادراتی تولید استان، با تامین مالی شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و عراق صادر می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل