رمز ارزها در میان ترس از رکود سقوط کردند

  کد خبر: 20020181573

ترجمه: سلیم حیدری

با افزایش تورم، بیت کوین امسال به پایین ترین سطح خود سقوط کرد.

بر اساس داده های پورتال خبری ارزهای دیجیتال CoinDesk، بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش معاملاتی بازار، در معاملات روز دوشنبه به زیر ۳۳۰۰۰ دلار سقوط کرد و نیمی از ارزش خود را از اوج خود در شش ماه پیش از دست داد.

در ساعت ۱۰:۵۵ به وقت گرینویچ، نزدیک به ۵.۵ درصد کاهش یافت و در ۳۲۸۰۰ دلار معامله شد که پایین ترین سطح از جولای گذشته است. بیت کوین در ماه نوامبر به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۶۸۹۹۰ دلار رسید.

این ریزش به عنوان بخشی از یک فروپاشی گسترده تر در بازار کریپتو رخ می دهد. تقریباً ۳۰۰ میلیارد دلار از ارزش ارزهای دیجیتال در چهار روز گذشته از بین رفته است.

دومین کوین بزرگ، اتریوم، ۱۳ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، سولانا بیش از ۱۶ درصد و ترا بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وحشت از افزایش شدید قیمت‌های مصرف‌کننده و ترس از تأثیری که بحران اوکراین بر اقتصاد جهانی خواهد داشت به عنوان دلایل سقوط بازار کریپتو نام‌گذاری شده است که با افت گسترده‌تر بازارهای سهام در سراسر جهان همراه است.

هفته گذشته، بانک‌های مرکزی ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها نرخ‌های بهره را در تلاشی هماهنگ برای مهار تورم افزایش دادند.

تورمی که با سریع‌ترین سرعت در دهه‌های اخیر در حال افزایش بوده است و به هشدارهایی درباره رکود منجر شده است.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل