رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: نیروگاه‌های جدید در فاز نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد

  کد خبر: 16080053608

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه‌های جدید در فاز نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد و وزارت نفت مکلف به تامین سوخت آن‌ها است.

به گزارش ایرنا، «فریدون حسنوند» درباره جلسه مشترک روز یکشنبه کمیسیون انرژی با وزرای صمت، نیرو و نفت خاطرنشان کرد: با توجه به خاموشی‌های فصل تابستان و اینکه احتمال دارد این خاموشی‌ها در زمستان ادامه داشته باشد، این جلسه با هدف پیشگیری از اتفاقات رخ داده برگزار شد تا مردم و مشترکین خانگی دچار خاموشی نشوند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در تابستان به صنایع کوچک و بزرگ به دلیل خاموشی ها لطمه اقتصادی وارد شد و برای جلوگیری دوباره از ضرر و زیان آنها، دستگاه های امنیتی هم به این جلسه دعوت شدند تا برای جلوگیری از قاچاق اقدامات لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تمهیدات و امکانات کل کشور برای مقابله با این چالش بسیج شود، اظهار کرد: راه اندازی ستاد هماهنگی میان وزارتخانه‌های دارای مسوولیت برای مدیریت مصرف برق و گاز در زمستان ضروری است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید به لزوم همکاری صداوسیما برای اطلاع رسانی به مردم در صرفه جویی افزود: بعد از خاموشی‌های تابستان مقرر شد ظرفیت و منابع مالی صنایع کشور به صنعت گاز و برق کشور کمک کنند.

وی در خصوص نیروگاه‌های جدید التاسیس نیز گفت: قرار است این نیروگاه‌ها در فاز اول ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید کنند و وزارت نفت نیز مکلف شد سوخت آن‌ها را تامین کند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت در این نشست گزارشی درباره قراردادها و نحوه اجرای آن‌ها ارائه داد که باید اصلاحاتی در این قراردادها صورت گیرد و باید وزارت نفت نیز برای تامین سوخت در این قراردادها دیده شود.

حسنوند با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد وزارت نیرو تسهیلاتی برای سرمایه گذاران در حوزه تولید برق ارائه دهد، گفت: با توجه به اینکه برخی از نیروگاه‌ها پلمب شده‌اند، از قوه قضائیه درخواست شد در این مسیر مساعدت لازم را انجام دهدتا همراه با اقدامات فنی بتوان آلودگی آن‌ها را کم کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با هدف جلوگیری از لطمه به اقتصاد کشور و رعایت ملاحظات زیست محیطی، پلمب این نیروگاه‌ها باز شود. البته مقرر شد این موضوع در جلسه سران قوا بررسی شود.

خروج از نسخه موبایل