ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در پرند

  کد خبر: 0607992841

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند از ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن پرند برای متقاضیان ثبت‌نام‌کننده خبر داد.

پدرام صمیمی‌فر، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در دو قالب مشارکت و ثبت‌نام برنامه‌ریزی و شروع به فعالیت کرده‌ایم، گفت: در حوزه مشارکتی از سال گذشته به دنبال تاکید وزیر راه و شهرسازی، فعالیت ما شروع شد و در این راستا چند سایت بزرگ را معرفی کردیم.

وی ادامه داد: در پروژه “غدیر” با بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح و در ادامه تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع همکاری می‌کنیم و تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت حدود چهار هزار واحد مسکونی و خدمات مرتبط با آن در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار با بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح امضاء کردیم و به دنبال آن، عملیات اجرایی آغاز شده و آماده‌سازی در حال انجام است و کار در قالب مشارکتی پیش می‌رود.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند اقدام دیگری در حوزه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن شهر جدید پرند را آماده‌سازی اراضی موسوم به ۸۸ هکتاری با همکاری یکی از پیمانکاران خوشنام پرند خواند و افزود: مرحله آماده‌سازی زمین رو به پایان است و بنا است پس از تشریفات قانونی سه هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در حوزه مشاکت با شرکا در این اراضی ساخته شود. به‌این ترتیب، به‌محض این‌که عملیات آماده‌سازی طی شود، شرکا، ساخت ابنیه را آغاز می کنند. هر چند که هم‌اکنون یکی از شرکا با توجه به اتمام فاز اول آماده‌سازی، کار را شروع کرده است.

صمیمی‌فر با اشاره به استقبال و مشارکت خوب بخش خصوصی از طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: با اقدامات انجام گرفته، خوشبتختانه استقبال خوبی از این طرح ملی شد و این کار در حال انجام است. برای مثال، پروژه ۴۴۸ واحدی چکاب از جمله پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی است که احداث ابنیه آن آغاز شده و در حدود ۱۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد. اما یکی از موضوعاتی که باعث تاخیر در کار می‌شود، فرآیند اخذ پروانه از شهرداری است که روند آن زمان‌بر است.

وی در خصوص مکان‌یابی پروژه‌های اقدام ملی مسکن، افزود: واحدهای ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن در پرند در فاز ششم این شهر احداث می‌شوند. هم‌اکنون پنج قطعه زمین به مساحت مجموع ۱۵ هکتار برای فاز اول این طرح آماده‌سازی شده است و این مقدار زمین، استعداد ساخت سه هزار واحد مسکونی را خواهد داشت.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در حوزه ثبت‌نامی‌ها با توجه به این‌که وزارتخانه ۲۰ هزار واحد را به عنوان سهمیه به شرکت عمران شهر جدید پرند اختصاص داده است ما تلاشمان را برای به کار گرفتن تمام آورده اراضی خود به کار گرفته‌ایم و در مرحله اول توانستیم طراحی سه هزار واحد را انجام دهیم؛ هم‌اکنون نیز در مرحله اخذ پروانه هستیم که به محض دریافت، عملیات ساخت را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه ثبت‌نامی‌ها نیز کار را به خوبی جلو ببریم. فعالیت در خصوص باقی اراضی نیز نیازمند تایید کمیسیون ماده پنج و شورای‌عالی شهرسازی و معماری هستیم.

خروج از نسخه موبایل