سازمان راهداری : ۱۲۰ کامیون نو به رانندگان تحویل داده شد

  کد خبر: 2109998270

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تحویل ۱۲۰ دستگاه کامیون نو به رانندگان متقاضی نوسازی خبر داد و اعلام کرد ۱۰۵ دستگاه اتوبوس نیز آمادگی تحویل بوده اما در انتظار تعیین قیمت از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستیم.

صدراله بمانا در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان و طرح‌ها و قراردادهای در حال اجرا، اظهار کرد: در طرح نوسازی ناوگان با دو تولیدکننده کامیون و اتوبوس برای نوسازی از محل تولید داخل قرارداد بسته شده و تا کنون ۱۲۰ دستگاه کامیون تولید و به رانندگان تحویل داده شده است. همچنین در انتظار آماده شدن ۲۰۰ کامیون دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه برای دیگر تعهدات موجود نیز باید منتظر واردات و تامین قطعات لازم هستیم، افزود: در طرح نوسازی اتوبوس هم ۱۰۵ دستگاه آماده تحویل به متقاضیان است که منتظر نهایی شدن قیمت آن از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستیم. چرا که دولت برای ساخت آن ها یارانه می‌دهد.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان ادامه داد: در قالب طرح دیگری از محل ماده ۱۲ نیز با یکی از کارخانه های تولید داخل قرار داد بسته شده و قرار است ۵۰۰۰ دستگاه کامیون را بسازد و تحویل دهد.

به گفته بمانا،  بر اساس این طرح تا ۸۰ درصد قیمت کامیون، تسهیلات ویژه برای کامیون‌داران در نظر گرفته شده است که سود بانکی ۱۸ درصد دارد اما از این میزان تنها ۹ درصد آن را متقاضی می دهد و بقیه آن از سوی سازمان راهداری به نمایندگی از دولت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب این قرار داد سن کامیون باید بالای ۳۵ سال باشد، گفت: هزار دستگاه کامیون دیگر نیز با یکی از تولید‌کنندگان قرار داد بسته‌ایم که شرط آن سن بالای ۲۲ سال است. هم اکنون قرارداد آن را بسته ایم و  مردم هم می‌توانند برای نوسازی کامیون‌های شان با کارخانه‌ها وارد قرارداد شده و ثبت نام کنند.

خروج از نسخه موبایل