سبزپوشی شاخص بورس با ۹ هزار واحد رشد

  کد خبر: 29090061670

شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۲۹ آذرماه) با ۹ هزار و ۸۴۱ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و چهار میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۴۰۶ واحد افزایش به ۳۴۳ هزار و ۹۰۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۵۵ واحد رشد به ۲۱۶ هزار و ۳۱۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱هزار و ۲۷۴ واحد و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۳۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۸۳۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۷۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۱۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۹۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۲۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۰۰ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۴۶۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بورس کالای ایران (کالا) با ۱۶۸ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۴۳ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۱۳۵ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۱۱۹ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳ ) با ۱۰۰ واحد و صنعتی غذایی کورش (غکورش) با ۷۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)، بورس کالای ایران (کالا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و بانک تجارت (وتجارت)‌ در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۵۳‌ میلیون و ۹۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۹ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۴۳۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۴۰۴ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) و  توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، صنایع مادیران (مادیرا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و پتروشیمی مارون (مارون)‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

خروج از نسخه موبایل