سخنگوی وزارت امور خارجه؛ تمرکز در وین بر رفع تحریم‌ هاست

  کد خبر: 24080055168

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروز میزبان وزیر امور خارجه ترکیه هستیم و طرفین در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش ایسنا،  سعید خطیب زاده، صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، امروز در جریان سفر به تهران علاوه بر دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با ابراهیم رییسی، رییس جمهور نیز دیدار می‌کند.

وی افزود: در این سفر دو طرف در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی و گفت‌وگو می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده از سوی برخی از رسانه‌های سعودی و صهیونیستی درخصوص اخراج فرمانده نیروهای مستشاری ایران در سوریه، با رد این اخبار گفت: فرمانده نیروهای مستشاری ایران در سوریه در پایان دوره فعالیت موفق خود در سوریه مورد تقدیر وزیر دفاع این کشور قرار گرفت و ازسوی وزیر دفاع سوریه مدال دریافت کرد.

وی این نوع خبرها را خبرسازی عنوان کرد که ارزش جواب دادن ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: تمرکز ما در وین رفع همه تحریم‌هایی است که به صورت غیرقانونی توسط آمریکا علیه ایران اعمال شده است.

آنچه برای ما مهم است رفع تحریم‌هاست. تحول جدیدی درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی شکل نگرفته است.

منتظریم جدیت را در طرف مقابل ببینیم. موضوعات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ محور گفت‌وگوهاست.

او ادامه داد: ما با کشورهای منطقه درباره موضوعات منطقه‌ای صحبت می‌کنیم و با اعضای ۱+۴ درباره رفع تحریم‌ها. این دو موضوع نمی تواند در هم ترکیب شوند.

آن‌چه مهم است این است که چگونه به توافق خوب در وین دسترسی پیدا کنیم.

اینکه گفت‌وگو از کجا شکل بگیرد موضوع ثانویه و کم‌اهمیت است. آمریکا باید رویکرد خود را تغییر دهد و برای اطمینانی که لازم داریم برای رفع تحریم‌ها که بر ضد ملت ایران اعمال شده است.

در حال آزادسازی تدریجی منابع بلوکه‌شده هستیم

سخنگوی وزارت خارجه درباره این‌که گفته شده سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران خارج شده است، گفت: منابع متعددی در خارج از کشور داشتیم و داریم. در حال آزادسازی تدریجی آن‌ها هستیم و به صورت تدریجی وارد چرخه اقتصاد شدند و تنها هم از یک منبع نبودند.

خروج از نسخه موبایل