سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد: تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی در هفته جاری

  کد خبر: 15080053335

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، از تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی در هفته جاری خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا درباره رخدادهای پیشین و این هفته که در کمیسیون اقتصادی در جریان بوده است، گفت: هفته گذشته میزبان چند مدیر اقتصادی بودیم؛ از جمله محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور که درباره شاخص‌های کلان اقتصادی و محورهای اقتصادی دولت صحبت شد.

او در این‌باره افزود: موضوع این جلسه منتشرشده [ولی باز هم از آنتن رادیو گفت‌وگو عرض می‌کنم که] در خصوص واردات خودرو، نقدینگی، مبارزه با گرانی، تامین معیشت مردم، مدیریت سوخت و انرژی و… بررسی‌هایی صورت گرفت.

مرحبا خاطرنشان کرد: درباره واردات خودرو سوالی از سوی نمایندگان مطرح و قرار شد کمیسیونی مشترک در این‌باره میان دولت و اعضای اقتصادی مجلس تشکیل شود و این کمیسیون امروز (شنبه) تشکیل شده است.

او در پاسخ به سوال مجری برنامه که درباره پیشنهادی مبنی بر واردات خودرو و دریافت عوارض و جبران بخشی از کسری بودجه دولت پرسید، گفت بنده این مورد را تایید نمی‌کنم.

مرحبا با بیان اینکه چنین چیزی در کمیسیون اقتصادی مطرح نشده است و اطلاع دقیق در این رابطه ندارم، افزود: همچنین وزیر نفت مهمان کمیسیون اقتصادی بود که خبرهای خوبی درباره بهبود صادرات نفت و ذخیره فراورده‌ها اعلام کرد.

او با اعلام اینکه سخنان وزیر نوید خوبی بود تا صادرات نفت را مجدد از سر بگیریم، خاطرنشان ساخت: امیدواریم آنطور که قول داده شد، در هفته‌های آتی صادرات فراورده‌های نفتی را شاهد باشیم که گشایشی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

مرحبا ادامه داد: ذخایر فراورده های نفتی کاهش یافته بود و لذا وزیر پیشین دستورِ توقف صادرات نفتی را داده بود ولی امروز و در دولت فعلی، این ذخیره‌ها به حدی رسیده است که توان تامین برای داخل کشور را دارا هستیم و قادر به صادرات نیز هستیم.

این نماینده مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه این ذخایر صرفا بارگیری‌ نشده و به فروش رفته است و برای کشور ارز آوری دارد، افزود: این رویه موجب می‌شود کم‌کم چرخ صنعت نفت به راه افتد تا از دامی که دشمن ایجاد کرده بود، رهایی یابیم.

مالیات بر عایدی سرمایه

مرحبا از دیگر سو، مالیات بر عایدی سرمایه را از دیگر مباحث مورد نظر کمیسیون متبوعش مطرح کرد و گفت: این مالیات برای کشور کنترلی است و سه بند از این طرح قبلا در کمیسیون مطرح و به تصویب رسیده بود که یک بند دیگر با حضور اصناف و مرکز پژوهش‌ها بررسی و تصمیم‌گیری درباره آن صورت گرفت.

او درباره برنامه‌های هفته جاریِ کمیسیون نیز گفت: مهمانان دیگری از اصناف و سازمان مالیاتی و بانک مرکزی خواهیم داشت و تحقیق و تفحص از بورس را نیز در دستور کار داشتیم.

مرحبا همچنین درباره همراهی قوه قضائیه با روند تحقیق و تفحص ها نکاتی را متذکر شد و گفت در سال‌های گذشته نیز تحقیق و تفحص‌هایی در مجلس به نتیجه رسید ولی با اطاله دادرسی در قوه قضائیه روبه‌رو شده بود.

خروج از نسخه موبایل