سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری مزدا برای توسعه خودروهای برقی

  کد خبر: 010901109769

ترجمه: رحیم فرشی جلالی

شرکت مزدا موتور ژاپن، روز سه شنبه از یک طرح هزینه ۱۰.۶ میلیارد دلاری برای برقی کردن خودروهای خود رونمایی کرد و گفت در حال بررسی سرمایه گذاری در تولید باتری است.

این شرکت همچنین هدف فروش خود را برای وسایل نقلیه الکتریکی (EV) تا سال ۲۰۳۰ به ۴۰٪ از کل جهانی خود رساند، زیرا خودروسازان در سراسر جهان میلیاردها دلار برای افزایش تولید باتری و EV در مواجهه با قوانین سختگیرانه زیست محیطی هزینه می کنند.

طرح سرمایه گذاری مزدا به دنبال اعلامیه های مشابه امسال توسط رقبای داخلی مانند تویوتا و هوندا است که توسط فعالان محیط زیست و سرمایه گذاران فعال سبز به دلیل کندی در برق رسانی مورد انتقاد قرار گرفته اند.

مزدا در بیانیه ای گفت: “ما عرضه کامل خودروهای برقی باتری را ترویج خواهیم کرد و سرمایه گذاری در تولید باتری را در نظر خواهیم گرفت. ما تخمین می زنیم که نسبت خودروهای برقی مزدا در فروش جهانی تا سال ۲۰۳۰ به محدوده بین ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یابد.”

هدف قبلی فروش خودروهای الکتریکی ۲۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ بود.

مدیر اجرایی ارشد شزکت مزدا، آکیرا کوگا به خبرنگاران گفت که سرمایه گذاری ۱.۵ تریلیون ین (۱۰.۶ میلیارد دلار) همراه با شرکای مزدا انجام می گیرد که صرف تحقیق و توسعه خواهد شد. این خبر ابتدا توسط روزنامه تجاری Nikkei منتشر شد.

کوگا از ارائه جدول زمانی دقیق سرمایه گذاری خودداری کرد و اضافه کرد که بستگی به سرعت محبوبیت خودروهای الکتریکی دارد.

این خودروساز اعلام کرد که با هفت شرکت از جمله یک شرکت سازنده قطعات الکتریکی برای توسعه و تولید مشترک واحدهای محرک الکتریکی موافقت کرده است.

مدیرعامل مزدا، آکیرا ماروموتو، همچنین به خبرنگاران گفت که این شرکت با سازنده باتری Envision AESC برای خودروهای برقی تولید شده در ژاپن به توافقی جهت تامین انرژی رسیده است.

شویچی ماتسوموتو، مدیر اجرایی Envision AESC ماه گذشته به رویترز گفته بود که شرکت او در حال مذاکره با خودروسازان ژاپن، اروپا، ایالات متحده و چین برای قراردادهای عرضه جدید است.

مزدا قصد دارد برای سال تجاری منتهی به مارس ۲۰۲۶ حدود ۴.۵ تریلیون ین (۳۰.۴میلیارد دلار) فروش خالص داشته باشد که نسبت به سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۲ حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: رویترز

خروج از نسخه موبایل