سفارش شست وشوی قالی در تهران ۷۰ درصد کاهش یافته است

  کد خبر: 2309998548

به گفته رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با توجه به شرایط کرونایی در کشور، سفارش شستشوی قالی و فرش به نسبت گذشته در تهران، ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اتاق اصناف تهران حجت محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران ، بیان کرد: با توجه به ترس مردم از ویروسی بودن کارگرانی که برای جمع کردن فرش به داخل خانه‌ها می‌روند، شهروندان از سفارش شست وشوی فرش خودداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه شست وشوی فرش و قالی یک عمل بهداشتی برای ضدعفونی کردن محیط زندگی است، گفت: با این حال چون مردم از گسترش ویروس کرونا در بین خانواده‌ها ترس دارند، لذا سفارش برای شست وشوی فرش در تهران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

از سال ۹۷ نرخ شست وشوی قالی افزایش نیافته است

محمدی اظهارکرد: با توجه به افزایش قیمت شوینده‌ها و دستمزدها، هزینه واحدهای صنفی قالیشویی در تهران بسیار افزایش یافته، اما نرخ های شست وشوی قالی و فرش همچنان مربوط به سال ۹۷ است. این مقام مسئول در اتحادیه قالیشویان تهران بیان کرد: با توجه به چند برابر قیمت ها، مدتی است که به سازمان حمایت پیشنهاد داده‌ایم که نرخ های شست وشوی فرش و قالی واحدهای صنفی ما در تهران افزایش یابد.

موافقت سازمان حمایت با افزایش تا ۲۵ درصدی نرخ شست وشو

رئیس اتحادیه قالی‎شویان تهران اظهارکرد: با بررسی پیشنهادات این اتحادیه در نهایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان با ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به نرخ های سال ۹۷ با افزایش نرخ شست وشوی فرش موافقت کرده که به احتمال زیاد هفته آینده برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

محمدی با اشاره به کسادیبازار کار قالیشویان در تهران گفت: این مساله سبب شد ه که حدود ۲۰ درصد قالیشویان در تهران واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند.

بیش از ۳۵۰ واحد صنفی قالیشویی در تهران فعال بود

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ واحد صنفی قالیشویی در تهران فعال است و ۵۰ متقاضی نیز همواره به دنبال تشکیل پرونده و عضویت در این اتحادیه بوده اند، افزود: با این حال تعداد زیادی از این واحدهای صنفی بدون اخذ پروانه کسب فعال هستند که ما از آمار آنها اطلاع کاملی نداریم.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش سفارشات قالیشویی در تهران واحدهای صنفی ما که عموما بین ۱۰ تا ۱۵ نفر نیروی انسانی داشتند، حدود ۵۰ درصد از کارگران خود را تعدیل کرده اند، که عموما همه آنها در سن جوانی هستند.

این مقام مسئول در اتحادیه قالیشویان تهران تاکید کرد: کار در قالیشویی بسیار سخت است و برای انجام قالیشویی و جمع آوری فرش ها از خانه های مردم وبازگرداندن آنها را پس ازشستشو باید افراد جوان انجام دهند.

هر کارتن ۴۸ عددی پودر ۱۸۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با اشاره به افزایش چند برابری قیمت شوینده ها افزود: پیش از این هر کارتن ۴۸ عددی پودر رختشویی را ۲۰ هزار تومان می‌خریدیم، اما قیمت هر یک کارتن این مواد شوینده هم اکنون ۱۸۰ هزار تومان است.

محمدی بیان کرد: قیمت آب ژاول که نابود کننده میکروب‌ها و ویروس و باکتری ها است، چندین برابر افزایش یافته است و قیمت یک بشکه کلر ۵۰ کیلویی که حدود ۵۰ هزار تومان به فروش می‌‍رسید، الان به چندین برابر این قیمت افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران خاطرنشان کرد: اصل کار واحدهای صنفی قالیشویی در کشور مصرف شوینده هاست و افزایش چندین برابری قیمت این محصولات مشکلات زیادی را به وجود آورده و در این شرایط کسادی بازار و سفارشات، پیگیری مسایل مالیاتی و یا بیمه کارگران و جریمه بیمه برای واحدهای صنفی قالیشویان دور از انتظار ما است.

خروج از نسخه موبایل