«سفارش کالا بدون «کد نقش» از  ۱۶ بهمن ثبت نمی‌شود»

  کد خبر: 09110067353

به گفته مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا، تمامی خریداران محصولات فولادی ملزم به داشتن کد نقش و ثبت اطلاعات معاملات در «سامانه جامع تجارت» هستند

مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران طی نامه‌ای به مدیران شرکت‌های کارگزاری از الزام داشتن کد نقش برای ثبت سفارش کالا از هفته آینده خبر داد.

این سامانه راه ارتباطی بین تجار و بازرگان با اداره‌ها و سازمان های ذیربط در این باره است؛ متقاضیان با استفاده از این سامانه می‌توانند به طور آنلاین کالای مورد نظر خود را ثبت سفارش کنند.

در برخی از موارد امکان اخذ مجوزهای واردات و صادارت کالاها از طریق این سامانه امکانپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، براساس نامه مذکور، از شنبه هفته آینده ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ محدودیت داشتن کد نقش مشتریان از سوی سامانه ثبت سفارش کالا کنترل شد و اشخاصی که برای دریافت کد نقش (سامانه جامع تجار) اقدام نکرده باشند، قادر به ثبت سفارش نخواهند بود.

پیش از این نیز مدیر پذیرش و بازاریابی بورس کالا طی اطلاعیه ای (مهر ۱۴۰۰) خطاب به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرده بود که تمامی خریداران محصولات فولادی ملزم به داشتن کد نقش و ثبت اطلاعات معاملات در «سامانه جامع تجارت» هستند.

براساس این اطلاعیه کلیه خریداران محصولات فولادی از تاریخ ۱۰ مهر ملزم به داشتن کد نقش و ثبت اطلاعات معاملات در سامانه جامع تجارت هستند.

سامانه جامع تجارت نوعی سامانه برای یکپارچه‌سازی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مرتبط بر تجارت بین‌الملل است.

خروج از نسخه موبایل