سقوط آزاد شاخص بورس به ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد

  کد خبر: 22090060656

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲۵ هزار واحدی روبرو شد و در ارتفاع یک‌ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۶ واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۱۷۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۹۴میلیارد تومان در بیش از ۳۹۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

شاخص بورس با افت ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحدی در ارتفاع یک‌ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و ملی صنایع مس ایران شد.

در مقابل شرکت‌های گروه دارویی برکت، بورس کالای ایران و معدنی املاح ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۸۸میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۴۴۱میلیارد تومان در ۱۱۳هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۹۰واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۹۳۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های توسعه سرمایه و صنعت غدیر، تولید برق عسلویه مپنا و پخش هجرت بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

خروج از نسخه موبایل