کد خبر: 190403166495
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

سمینار تخصصی با محوریت “توسعه پایدار” در شرکت سازه گستر سایپا برگزارشد

نخستین سمینار تخصصی توسعه پایدار با حضور جمعی از معاونین و مدیران حوزه‌های کیفیت شرکت‌های قطعه ساز زنجیره تامین سازه گسترسایپا که دارای اولویت های مرتبط با توسعه پایدار در واحدهای تولیدی خود بودند، در شرکت سازه گسترسایپا برگزار شد.

به گزارش سایپانیوز، شاهین منجیان، معاون کیفیت و توسعه پایدار سازه گسترسایپا با اشاره به سیر تاریخی مقوله توسعه در جهان، گفت: مباحث توسعه اقتصادی از قرن هفدهم و هجدهم میلادی در کشورهای اروپایی مطرح شده و بعد از انقلاب فرهنگی اجتماعی اروپا (رنسانس) و متعاقب آن انقلاب صنعتی، موج پیشرفت های شتابان کشورهای غربی آغاز شد.

فشار صنعتی شدن و رشد فناوری در این کشورها توام با تصاحب بازار و منابع کشورهای ضعیف مستعمراتی باعث شد تا در زمانی کوتاه، شکاف بین دو قطب پیشرفته و عقب مانده عمیق شده و دو طیف از کشورها در جهان شکل گیرد که حوزه های صنعتی نیز از این فرایند مستثنی نیستند.

او افزود: با توجه به روند عام شمول بودن این مهم، صنعت خودرو و زنجیره تامین نیز می‌بایست براساس شاخص های تعریف شده در توسعه پایدار به صورت تخصصی حرکت کنند و بی گمان با این روند برخی از ملاک های ارزیابی شرکت های زنجیره تامین سنجش پیشرفت در معیارهای توسعه پایدار به ویژه در زمینه محیط زیست، مسئولیت های اجتماعی،‌ اقتصادی و…. خواهد بود.

در ادامه محمد آزاد داور، مدیر تضمین کیفیت شرکت سازه گسترسایپا به تشریح مقوله توسعه پایدار در زنجیره تامین پرداخت و گفت: نظر به جدید بودن این مقوله در صنعت خودرو کشور، نباید از تحولات جهانی عقب بمانیم. روش اجرایی توسعه پایدار در زنجیره تامین کاملا تشویقی و انگیزشی خواهد بود و در تمام این مسیر آموزش و یادگیری در شرکت‌های زنجیره تامین جزو اصول جدایی ناپذیر است.

او تصریح کرد: شرکت سازه‌گستر به عنوان پیشروترین شرکت در مقوله توسعه پایدار با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، سازمان‌های تخصصی در حال تدوین استراتژی برای زنجیره تامین است که بر شاخص هایی چون پایبندی به قوانین حاکمیتی، رضایت‌مندی حداکثری مشتری، تاثیرات زیست محیطی، مدیریت هزینه‌ها، مدیریت بازیافت در صنعت خودرو و زنجیره تامین،ارتقاء و ارزش برند، مسئولیت پذیری در زنجیره تامین و بهره‌گیری از شیوه‌های سبز در تولید تاکید دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا