سورنا ستاری: خودرو های به‌روز و ارزان ‌قیمت تولید می‌شود

  کد خبر: 1109997224

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از برنامه‌ریزی برای طراحی خودرو های به‌روز و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور خبر داد.

سورنا ستاری در نشست مشترک با وزیر صنعت و رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب درباره بررسی طرح تولید خودروی به‌روز و اقتصادی گفت: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین دلیل، در طرح تولید خودروی ارزان‌قیمت و به‌روز بر روی طراحی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم.

وی با اعلام اینکه چنانچه طراحی دست مهندسان داخلی باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: باید از کپی‌کاری در حوزه خودرو و مونتاژ خارج شویم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.

هوشمندسازی در صنعت خودرو

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ضمن تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمندسازی است، افزود: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم نیز در دستور کار قرار دارد.

تولیدات بی‌کیفیت داخلی، پای خودروسازان خارجی را به کشور باز کرد

در ادامه این نشست، رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تولیدات بی‌کیفیت داخلی سبب ورود خودروسازان خارجی به کشورمان شده که در اجرای خودروی مدرن و اقتصادی باید نگاه ویژه‌ای به کیفیت شود.

علی آقامحمدی درباره بررسی طرح تولید خودروهایی مدرن و اقتصادی، افزود: برای تولید خودروهای ارزان و به روز باید همه دستگاه‌های مرتبط تعامل داشته باشند و مشکلات پیش پای خودروسازان در این طرح برداشته شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی به منظور اجرای این طرح اضافه کرد: خودروسازان دولتی و بخش خصوصی باید در کنار هم این طرح را پیش ببرند.

برابری با قیمت‌های جهانی در تولید خودرو

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: برابری با قیمت‌های جهانی نیز نکته حائز اهمیتی است که سبب ورود خودروهای تولیدی کشورمان به بازارهای رقابتی جهان خواهد شد.

به گفته آقامحمدی، توجه به استانداردهای نوین و روز جهان در تولید خودروها و پلتفرم‌های ایجادشده بسیار مهم است و نگاه مردمی و اقتصادی به تولید خودروهای روز سبب استقبال طیف گسترده‌ای از مردم از خودروهای داخلی خواهد شد.

این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت،  رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، طرح تولید خودروی به‌روز و اقتصادی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری با ورود به عمق داخلی‌سازی بیشتر، توجه به تاب‌آوری و پلتفرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

خروج از نسخه موبایل