سیب زمینی گران شد/ صادرات گوجه فرنگی علت اصلی نوسان قیمت در بازار

  کد خبر: 18080054066

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با توجه به بارندگی‌ها و ارسال سیب زمینی به انبارها، قیمت در بازار افزایش داشته است.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی‌ها، کشاورزان ۱۵ تا ۲۰ روز وقت دارند که سیب زمینی را به انبار بدهند، از این رو برای جلوگیری از آسیب محصول اقدام به دپو آن در انبار کردند.

او با اشاره به عرضه روزانه ۲۰۰ تن سیب زمینی در میدان مرکزی افزود: دپو روزانه ۳۰۰ تن سیب زمینی در انبار به دلیل جلوگیری آسیب محصول علت اصلی گرانی است.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو انار دماوند را ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انار ساوه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، انار شیراز ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۸ تا ۱۳ هزار تومان، پرتقال ناول کوهستان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال کوهی جیرفت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، خرمالو شمال ۸ تا ۱۳ هزار تومان، خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و کیوی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
انار دماوند ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان
انار ساوه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
انار شیراز  ۱۵تا ۲۲ هزار تومان
انجیر زرد ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان
انگور بی دانه قرمز ۱۵ تا ۲۳ هزار تومان
انگور بی دانه سفید ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
خرمالو شمال ۸ تا ۱۳ هزار تومان
خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان
خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان
خیار بوته ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان
خیار گلخانه ۶ تا ۹ هزار تومان

 

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو انجیر زرد با نرخ ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۵ تا ۲۳ هزار تومان، انگور بی دانه سفید ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان، خیار بوته ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان، خیار گلخانه ای ۶ تا ۹ هزار تومان، سیب لبنانی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۸ تا ۱۵ هزار تومان، لیموشیرین ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان، نارنگی انشو ۷ تا ۱۱ هزار تومان و نارنگی تخم ژاپنی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در خرده فروشی ها عرضه می شود.

محصول قیمت هر کیلوگرم
سیب لبنانی زرد ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان
سیب لبنانی قرمز ۸ تا ۱۵ هزار تومان
کیوی  ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان
لیموشیرین ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان
موزهندی ۲۲ هزار تومان
موزفیلپین ۲۵ هزار تومان
نارنگی انشو ۷ تا ۱۲ هزار تومان
نارنگی تخم ژاپنی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان

 

او قیمت هر کارتن آناناس ۶ تایی تا ۹ تایی را ۶۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو موز هندی ۲۲ هزار تومان، موز اکوادور ۲۴ هزار تومان، موز فیلپین ۲۵ هزار تومان و موز پاکستانی ۱۵ هزار تومان است.

هشدار به کشاورزان در خصوص صادرات ۵۰ درصدی گوجه فرنگی

دارایی نژاد با اشاره به گرانی گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: با توجه به صادرات بیش از ۵۰ درصد گوجه فرنگی تولیدی، قیمت در بازار دستخوش نوسانانی قرار گرفت که به کشاورزان هشدار داده ایم که اولویت تامین نیاز داخل و سپس صادرات است، در غیراین صورت جلوی صادرات را می گیریم.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۶ تا ۹ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۰ هزار تومان، پیاز شیری ۴ تا ۶ هزار تومان، پیاز قرمز ۵ تا ۶ هزار تومان، پیاز زرد ۴ تا ۶ هزار تومان، سیب زمینی نو ۴ تا ۷ هزار تومان، لوبیا سبز ۷ تا ۱۴ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان، نارنج ۵ تا ۶ هزار تومان و شلغم ۵ تا ۶ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۰ هزار تومان
بادمجان قلمی ۶ تا ۹ هزار تومان
بادمجان دلمه  ۴ تا ۶ هزار تومان
پیاز شیری ۴ تا ۶ هزار تومان
پیاز قرمز ۵ تا ۶ هزار تومان
پیاز زرد ۴ تا ۶ هزار تومان
سیب زمینی ۴ تا ۷ هزار تومان
شلغم ۵ تا ۶ هزار تومان
فلفل تند ریز ۶ تا ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه سبز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان
ففل دلمه گلخانه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان

 

او ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو فلفل تند ریز با نرخ ۶ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، فلفل گلخانه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، کدو حلوایی ۴ تا ۷ هزار تومان، کلم بروکلی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، کاهو رسمی ۶  تا ۸ هزار تومان، کلم سفید ۵ تا ۷ هزار تومان، کلم قرمز ۸ تا ۱۰ هزار تومان و گوجه فرنگی ۷ تا ۱۰ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۶ تا ۸ هزار تومان و سبزی جوررا ( پلو،آش و قورمه) ۵ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

محصول قیمت هر کیلوگرم
کدو حلوایی ۴ تا ۷ هزار تومان
کلم بروکلی  ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان
کرفس ۶ تا ۸ هزار تومان
کلم سفید ۵ تا ۷ هزار تومان
کلم قرمز ۸ تا ۱۰ هزار تومان
گوجه فرنگی ۷ تا ۱۰ هزار تومان
لوبیا سبز ۷ تا ۱۴ هزار تومان
نارنج ۵ تا ۶ هزار تومان
لیموترش سنگی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان
کاهو رسمی ۶ تا ۸ هزار تومان

 

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان درباره آینده بازار میوه تصریح کرد: هم اکنون مشکلی در توزیع پرتقال، نارنگی و کیوی نداریم به طوری که به دلیل فراوانی بخشی از آن صادر می شود.

خروج از نسخه موبایل