شاخص بهره‌مندی از آب در روستاهای سیستان و بلوچستان به ۷۱.۵ درصد رسید

  کد خبر: 02100062097

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای شاخص بهره‌مندی از آب در روستاهای سیستان و بلوچستان به ۷۱.۵ درصد رسید.

قاسمی در گفت وگو با ایسنا افزود: پیش‌بینی می‌شود در سطح شهرها و روستاهای استان بیش از ۱۰۰ حلقه چاه حفر و تجهیز و بالغ بر هزار و ۵۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال آب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شود.

قاسمی اظهار کرد: از ابتدای سال۱۴۰۰، ۳۰ هزار نفر در ۱۱۰ روستای فاقد شبکه آب آشامیدنی از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند و تنش آبی ۱۱۲ روستا با وارد مدار کردن چاه‌های جدید، ارتقای سیستم پمپاژ، اجرای خطوط انتقال جدید و یا اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی رفع شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین برای شهرهای دچار تنش آبی از جمله زاهدان و سراوان به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ لیتر افزایش ظرفیت تولید آب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغی معادل ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است، افزود: برنامه‌ریزی برای آبرسانی به ۲۰۵ روستا از محل اعتبارات ملی، آبرسانی به ۱۵۵ روستا در قالب اعتبارات استانی، رفع تنش‌ آبی و آبرسانی به ۳۵۰ روستا در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی انجام شده است که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، میزان آبرسانی و رفع تنش آبی تا پایان سال مالی به ۷۱۰ روستا خواهد رسید.

قاسمی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۲۲ روستا آبرسانی و رفع تنش شدند و در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، این میزان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به ۷۱۰ روستا خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات و وضعیت اعتبارات در سال ۹۹ بیان کرد: سال گذشته در مجموع، از کلیه ردیف‌های ملی و استانی برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب ۸۶۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که از این مبلغ ۴۷۶ میلیارد تومان تخصیص یافت.

خروج از نسخه موبایل