شاخص بورس ۴۷هزار واحد رشد کرد/ واکنش مثبت سهامداران به دامنه نوسان نامتقارن

  کد خبر: 25119915522

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴۷هزار و ۷۸۷واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۶۲هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۹۶۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۳هزار و ۴۳۶میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۲۵۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴۷هزار و ۷۸۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۶۲هزار و ۲۰۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پنتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سیمان اصفهان، به پرداخت ملت و کاشی الوند با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۴۷۰واحد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) ۱۲۵۵۷واحد، قیمت (هم‌وزن) ۸۲۱۲واحد، آزاد شناور ۵۶۴۲۱واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۳۹۶۹۶ و ۸۰۱۴۹ واحد رشد کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۷۰۲میلیون ورقه به‌ارزش ۸هزار و ۶۸۱میلیارد تومان در ۸۱۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۳۴واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۷۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گهر زمین و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: ۱۵۰ نفر سرمایه مردم را ‌در بورس به یغما بردند/گزارش جامع ‌تخلفات آماده شد

خروج از نسخه موبایل