شاخص کل بورس در دقایق پایانی بازار سبز شد

  کد خبر: 26070050316

شاخص کل بورس با رشد ۸۵۳ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۶۳ واحدی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه در ابتدای معاملات با افت  ۷۵۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۵ هزار واحد قرار گرفت.

در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۸۵۳ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۶۳ واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان رسید.

«فملی»، «شاراک» و «کچاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «فملی»، «فسبزوار» و «کیمیاتک» سه نماد پر تراکنش بودند.

رشد ۸۵۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص هم وزن نیز با اُفت ۴ هزار و ۳۴۷ واحدی بر روی پله ۳۹۸ هزار و ۹۶۳ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ میلیارد و ۸۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۰۷ واحدی روی پله ۲۰ هزار و ۳۰۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فملی، شاراک و کچاد به ترتیب با ۱۲۴۴.۳۵، ۴۴۷.۵۴ و ۴۰۰.۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. شپنا، پارس و کالا به ترتیب با ۱۸۹.۱۴، ۱۸۸.۱۵ و ۱۷۱.۷۲ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های زاگرس، آریا و کگهر به ترتیب با ۱۶.۱۵، ۱۰.۶۲ و ۹.۵۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. فرابورس، فجهان و دماوند به ترتیب با ۱۳.۹۹، ۱۲.۴۶، ۱۰.۵۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷ هزار و ۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. شیمیایی، خودرو و فرآورد‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وایران، فاسمین و خمک بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های تکشا، کدما و تشرق بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های غپاذر، حپارسا و هجرت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غویتا، پالاس و غگیلا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های انرژی ۳، بارند و سپاس بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های انرژی ۱، کالا و وسرضوی در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اراد ۵۰ و آسامید و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، اراد ۴۵ و اوصتا در فرابورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های امین یکم ۴، کمند ۴ و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های امین یکم ۴، امین یکم ۲ و کمند ۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین اراد ۲۱۴، اراد ۶۴۴ و اراد ۷۰۴ و بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

خروج از نسخه موبایل