شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز تشکیل می‌شود

  کد خبر: 1008995826

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران از ورود شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز به بورس خبر داد.

محمدرضا جودکی در پاسخ به این پرسش  خبرگزاری فارس که آیا شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران وارد بورس شده است یا خیر، گفت: به دلیل تفکیک سهامداران استان البرز از استان فعلا فرآیند پذیرش استان تهران عقب افتاده است.

او افزود: حدود ۵۸۰هزار نفر سهامدار عدالت از مجموعه استان تهران جدا می‌شوند و تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز خواهند داد و برای خود استان تهران هم ۲میلیون و ۸۵۰هزار نفر سهامدار عدالت در روش غیرمستقیم باقی مانده است.

جودکی اضافه کرد: قبلا در زمان تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تهران و البرز با هم بودند و هنوز استان البرز تشکیل نشده بود، اکنون با تصمیم شورای عالی بورس قرار شد سهامداران استان البرز از مجموعه استان تهران جدا شوند؛ بنابراین روند پذیرش سرمایه‌گذاری استان تهران به خاطر این تفکیک فعلا عقب افتاده است، امیدواریم تا پایان آبان ماه شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران هم افزایش سرمایه بدهد و هم مراحل پذیرش و درج در بورس را طی کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران در مورد این که آیا نمی‌شود شرکت‌هایی مانند کشت و صنعت مغان را به جای این که به یک نفر بدهند در قالب یک شرکت بزرگ سهامی عام و از طریق بورس به مردم واگذار کنند، افزود: اگر این شرکت‌ها بر روی تابلوی بورس قرار گیرند، می‌توانند به مردم واگذار شوند. البته دولت سهام باقیمانده دارد که هم اکنون در بورس خرید و فروش می‌شود.

همان‌گونه که از همین سهام صندوق‌های دارایکم و دارادوم را به مردم فروخت. همچنین از بین آن ۱۳شرکت غیربورسی، شرکت پتروشیمی ارومیه وارد بورس شده است، اما ۱۲شرکت مانده‌اند که دولت به جای تشکیل هلدینگ می‌تواند از سهام موجود دولت در شرکت‌های بورسی به سهامداران عدالت اختصاص دهد.

خروج از نسخه موبایل