شمار جان‌باختگان بیماری کرونا به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید

  کد خبر: 2105991782

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این بیماری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۶۹ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.
معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی با اشاره به وضعیت اپیدمی کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در استان چهار محال و بختیاری در اسفند ۹۸، خیز نسبتا متوسط اپیدمی را تجربه کردیم اما در اردیبهشت مثل بسیاری از استانها شاهد افت موارد ابتلا و بستری این بیماری بودیم اما در خرداد ماه سیر صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان به وجود آمد به طوری که در دو ماه گذشته تعداد موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان دو برابر شد.
لاری افزود: هم اکنون شیب صعودی موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری نگران کننده است. ۵ شهر این استان در وضعیت قرمز و یک شهر در وضعیت هشدار است و شدت این بیماری در برخی شهرها مانند بروجن، فارسان، شهرکرد و لردگان شدت بیشتری دارد.
وی ادامه داد: اقدامات موثر کادر بهداشتی و درمانی در استان چهارمحال و بختیاری برای آموزش همگانی و آشنایی بیشتر مردم با بیماری کرونا و روشهای پیشگیری و نیز اقدامات موثر در غربالگری و بیماریابی و نیز حساسیت در ایزوله کردن بیماران و قرنطینه اطرافیان آنها نقش مهمی در کنترل اپیدمی در این استان داشته است به طوری که با همکاری پزشکان و کادر بهداشتی کاهش مراجعه حضوری بیماران به مراکز درمانی را در این استان شاهد هستیم.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از اوایل ۵۷۵ مورد تخلف از پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی استان چهارمحال و بختیاری به تعزیرات این استان گزارش شد و ۵۴ واحد متخلف از این مجموعه پلمب شدند. ۷۲ درصد مردم این استان از ماسک استفاده می کنند و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک ها و ادارات دولتی استان چهارمحال و بختیاری ۸۹ درصد است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری همراه با مردم سایر استانها شاهد توقف سیر صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان باشیم.
وی افزود: بیماری کرونا ماهها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با وجود این بیماری تغییر دهیم و به این نکته باید توجه کنیم که در کنار پیامدهای منفی اپیدمی کرونا این اپیدمی می تواند باعث تقویت همبستگی اجتماعی بین ما شود و باعث تقویت سبک زندگی اخلاقی در جامعه بشود.
لاری ادامه داد: امیدوارم با همراهی، همکاری همه مردم در رعایت اصول سه گانه پیشگیری یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دو متر و شستن مداوم دست ها بتوانیم به زودی زنجیره انتقال بیماری کرونا را شکست دهیم.
خروج از نسخه موبایل