شناسایی ۴۴۰ فرصت شغلی کم سرمایه در کشور

  کد خبر: 13100063668

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد حدود ۴۴۰ فرصت شغلی مهارت محور در کشور شناسایی شده است که برخی از آنها کمتر از یک میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا روز گذشته در بازدید از  نمایشگاه مشاغل مهارت محور کم سرمایه که در مرکز تربیت مربی سازمان فنی حرفه‌ای البرز برگزار شد گفت: حدود ۴۴۰ فرصت شغلی مهارت محور در کشور شناسایی شده است که برخی از آنها کمتر از یک میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

 وی افزود: ۳۱ نمایشگاه در سراسر کشور برگزار شده که در استان البرز نیز شاهد هستیم و استقبال خوبی از این نمایشگاه‌ها به عمل آمد؛ به نحوی که تفاضای برگزاری این نمایشگاه‌ها در تمام شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش مدت صدور مجوز آموزشگاه مهارت‎آموزی فنی حرفه‌ای گفت: برای اینکه توانمندی‌های بخش خصوصی را نیز مورد استفاده قرار دهیم و چتر مهارتی را در تمام مناطق به خصوص جاهایی که مرکز دولتی نداریم گسترش دهیم، صدور مجوز آموزشگاه‌ها را از هشت ماه به سه روز کاهش دادیم که بسیار کمک‎کننده بوده است.

به گفته وی در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ مجوز جدید صادر شده است.

حسینی‌نیا ادامه داد: همچنین در روستاها و حاشیه شهرها هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام کم بهره از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و تاکید بر آموزشگاه‌هایی است که در رشته های جدید به فعالیت می‎پردازند.

وی افزود: طبق برنامه‎ریزی افرادی که مهارت آموخته مراکز فنی حرفه‌ای هستند برای دریافت وام به مراکزی چون صندوق کارآفرینی معرفی می‌شوند تا شاهد ایجاد اشتغال باشیم.

به گفته رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای، افراد آموزش دیده حتی در بستر کار نیز مشمول حمایت وزارت کار خواهند بود.

حسینی‌نیا افزود: ۴۵ درصد ورودی‌های سازمان فنی حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که با هدف آموزش مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای کشور ثبت‎نام می‌کنند و اکثر این افراد دارای مهارت کار جذب بازار می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل