شهرک‌ صنعتی خرما احداث می‌ شود

  کد خبر: 27100065620

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر از احداث شهرک صنعتی خرما در این استان خبر داد و گفت: «در صورت حل مشکلات اراضی این استان به زودی تاسیس شهرک صنعتی خرما را آغاز می‌کنیم».

 شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با مشکلات و موانع متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. به نظر می‌رسد که بسیاری از موانع پیش‌روی تولیدکنندگان ساکن در این شهرک؛ در صورت توجه، پیگیری و اهتمام ویژه مسئولان، قابل‌حل باشد. برای بررسی بیشتر موضوع با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر به گفتگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

چندی پیش، امام‌جمعه استان بوشهر از نبود حمایت‌های کافی دستگاه‌های اجرایی – خدماتی انتقاد و بر لزوم مشکلات و موانع شهرک‌های صنعتی تاکید کرده بود.

توسعه زیرساخت‌ها، تسهیل و تسریع روند صدور مجوز، تامین سرمایه در گردش با نرخ مناسب، پذیرفتن محل فعالیت واحد صنعتی به عنوان وثیقه پرداخت تسهیلات، حذف مالیات بر ارزش‌افزوده از صنعتگران ازجمله مهم‌ترین مطالبات امام‌جمعه بوشهر بود.

مشکلات نگران‌کننده صنعتگران

در همین راستا مهدی‌صفوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در گفتگو با گسترش‌نیوز با بیان این که تریبون نماز جمعه بهترین گزینه برای جلب حمایت دستگاه‌های اجرایی – خدماتی است گفت: «شهرک‌های صنعتی بوشهر تقریباً امکانات و زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز را دارند اما برخی مشکلات منجر به ایجاد نگرانی در میان صنعتگران و تولید‌کنندگان شده است».

صفوی خواستار حمایت دستگاه‌های اجرایی – خدماتی شد و در تشریح بیشتر مشکلات گفت: «مشکلاتی همچون کمبود اعتبار و منابع مالی، مالیات، مشکلات مربوط به تخصیص ارز ترجیحی و چالش‌های بیمه؛ مهم‌ترین موانع تولید در شهرک‌های صنعتی محسوب می‌شود و شهرک صنعتی بوشهر نیز از این موضوع استثناء نیست.»

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که حمایت از شهرک‌های صنعتی به وزارت صمت محدود نمی‌شود گفت: «نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان استان هستیم تا بتوانیم به رونق تولید و در نهایت توسعه اقتصادی کمک کنیم. در حال انجام اقدامات لازم برای توسعه ۸۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی این استان هستیم».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر، اجرای طرح فیبر نوری درشهرک‌ها را آخرین خدمت ارائه‌شده این شرکت به صنعتگران دانست و ادامه داد: «با اجرای طرح شبکه فیبر نوری، ظرفیت مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و بهره‌مندی مناسب صنعتگران از شبکه مخابراتی در شهرک‌های برازجان، ریگ و نواحی صنعتی بنک و لمبدان شامل تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت و پایدار فراهم شده است».

۸۵ درصد واحدهای تولیدی فعال‌ هستند

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از واحدهای تولیدی غیرفعال یا راکد هستند گفت: «درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد واحدی‌های صنعتی – تولیدی فعال و مابقی راکد هستند و برنامه‌ریزی‌هایی در راستای احیای واحدهای راکد در دستور کار قرا گرفته که طی سال آینده اجرایی می‌شود».

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از سال گذشته تا به امروز با حمایت شرکت شهرک‌ها و اداره صمت این استان ۱۵ واحد صنعتی – تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

صادرات ۶۵ میلیون یورویی

صفوی در ادامه با بیان اینکه  خرما و آبزیان؛ مهم‌ترین اقلام صادراتی این منطقه محسوب می‌‌‌شود گفت:  «در ده ماهه امسال حدود ۶۵ میلیون یورو، به کشورهای مختلف صادرات داشته‌ایم.

صادرات خرما به روسیه، اوکراین ، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان، ترکیه، اقلیم کردستان عراق و برخی کشورهای اروپایی از آن جمله است». به گفته وی، صادرات سیم و کابل به کشورهای افغانستان و عراق انجام شده است.

صفوی در ادامه با اشاره به این که در حال برنامه‌ریزی برای تاسیس  شهرک تخصصی خرما هستیم افزود: در صورت رفع مشکلات اراضی به زودی احداث این شهرک آغاز می‌‌شود.

خروج از نسخه موبایل