شهریه مهدکودک ها گران شد +نرخ جدید

  کد خبر: 08080051881

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، «دستورالعمل تعیین شهریه خدمات آموزشی، پرورشی، بهداشتی و رفاهی مهدهای کودک در سال تحصیلی «۱۴۰۱-۱۴۰۰» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل که از سوی علیرضا حاجیان زاده ابلاغ شده، آمده است که بر اساس این دستورالعمل میزان درصد افزایش شهریه انواع مهدهای کودک (شهری-روستایی) نسبت به شهریه ابلاغی در سال ۱۳۹۹ تا زمان اجرایی شدن بند ج ردیف ۸ ماده ۱۰ اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، با افزایشی بین ۱۵ تا ۳۲ درصد، نسبت به شهریه سال قبل تعیین می شود.

در این دستورالعمل که دارای ۱۲ بند است به موارد زیر پیرامون تعیین شهریه، برگزاری فوق برنامه ها و نحوه بازگشایی مهدهای کودک اشاره شده است:

۱- بر اساس مصوبه کمیته انتقال کشوری، میزان درصد افزایش شهریه انواع مهدهای کودک (شهری-روستایی) نسبت به شهریه ابلاغی در سال ۱۳۹۹ تا زمان اجرایی شدن بند ج ردیف ۸ ماده ۱۰ اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛ بین ۱۵ تا ۳۲ درصد افزایش نسبت به شهریه سال قبل تعیین می شود.

۲- با توجه به اینکه مهدهای کودک بر اساس کیفیت خدمات حائز رتبه های مختلف به شرح جدول ذیل هستند، همانند سنوات گذشته، اختلاف شهریه در هر رتبه نسبت به رتبه قبل، همان ۱۰ درصد است.

بدین معنی که برای محاسبه شهریه جدید، به آخرین شهریه قبلی با احتساب رتبه مهد کودک میزان درصد مشخص شده افزوده می شود:

٣- تهیه صبحانه و ناهار و میان وعده برای کودکان تا زمان اعلام ستاد ملی کرونا ممنوع است، لذا بر حسب شرایط و اعلام این ستاد در زمان مقتضی عملیاتی خواهد شد.

۴- تهیه و تأمی لوازم بهداشتی مصرفی عمومی مهد کودک (نظیر مایع دستشویی، دستمال کاغذی، مواد ضد عفونی کننده و موادی از این دست) به عهده مهد کودک است.

همچنین جهت رعایت بهداشت تهیه ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده شخصی بر عهده خانواده است.

۵- تهیه لوازم تحریر مورد نیاز کودک جهت استفاده در مهد کودک بر عهده خانواده است؛ لذا به منظور رفاه حال خانواده و در صورت رضایت آنان و پرداخت هزینه مربوط و درج موضوع در پیوست قرارداد بین مهد کودک و خانواده (متمم قرارداد) مهد کودک می تواند نسبت به تهیه آن اقدام کند.

۶- هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان بر اساس نرخ مصوب آموزش و پرورش تعیین می شود.

۷- در خصوص فعالیت های فوق برنامه بر اساس بخشنامه مورخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ سازمان بهزیستی، موارد زیر مد نظر قرار گیرد:

– اجرای فعالیت فوق برنامه توسط مهد کودک اختیاری بوده و زمان اجرای آن با توافق خانواده ها است.

– ثبت نام و استفاده از فعالیت فوق برنامه ارائه شده، برای خانواده اختیاری و با رضایت کتبی آنان برگزار می شود.

– هر مهد کودک در هر روز فقط مجاز به ارائه یک فعالیت فوق برنامه است.

– انتخاب نوع فعالیت های فوق برنامه باید در راستای رشد همه جانبه و تعالی کودکان بوده و کاملا منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و از بین فعالیت های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی و با محوریت معاونت آموزش ابتدایی باشد.

– فعالیت های فوق برنامه، تعداد جلسات و درصد شهریه توسط کارگروه انتقال استان تعیین می شود.

– مهد کودک موظف است برنامه جاری و تعریف شده خود را در ساعت مقرر برای همه کودکان برگزار نماید. فوق برنامه ها در ساعات خارج از برنامه عادی اجرا می شود و خدمات مراقبتی، آموزشی و پرورشی برای آن دسته از کودکانی که به هر دلیل از کلاس های فوق برنامه استفاده نمی کنند؛ مختل نخواهد شد.

۸- مهدهای کودک مجاز اند شهریه سالیانه مهد کودک را به صورت ماهیانه، فصلی یا با توافق خانواده به نحو دیگری دریافت کنند.

تبصره: در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهد کودک مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل خواهد بود.

۹- به منظور تداوم فعالیت مهدهای کودک همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت کودکان و حمایت از روند موجود با توجه به کاهش ظرفیت پذیرش؛ بخشنامه ارتقای موقت رتبه مهدهای کودک مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹  ابلاغی سازمان بهزیستی کشور برای یک دوره دیگر (تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ) تمدید می شود.

۱۰- بخشنامه میزان شهریه مصوب از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان برای مهدهای کودک ارسال خواهد شد. شهریه مهد کودک باید در معرض دید خانواده ها قرار گیرد.

۱۱-رعایت کامل دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خصوص بازگشایی مهدهای کودک و پیش دبستانی الزامی است. مهدهای کودک در ردیف گروه های شغلی دو مجری دستورالعمل مورخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ سازمان بهزیستی کشور هستند.

۱۲- بازگشایی دوره پیش دبستانی تابع بخشنامه  مورخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش بوده و از طریق انتخاب «دوره پیش دبستانی» در قسمت شناسنامه مدرسه الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹ سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ و تکمیل فرایندهای لازم در سامانه مرتبط امکان پذیر است.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل